Lamborghini Huracán EVO 2

Lamborghini Huracán EVO 2 | foto: Jan Stárek

Autofotka týdne: Nejrychlejší závoďák Lamborghini je v Česku

  • 6
Nejrychlejší závodní speciál ze Sant’Agaty Bolognese současnosti je v Brně. Tým Mičánek Motorsport powered by Burgra do sezony 2022 vyjede s nejnovějším provedením okruhového speciálu odvozeného z desetiválcového Huracánu.

Podívejte se na exkluzivní fotky auta, jak dorazilo ze Sant’Agaty Bolognese, bez válečného zbarvení. Vidíte mu doslova holou karbonovou kůži bez popisků a samolepek.

Lamborghini Huracán EVO 2 je nejrychlejší cupové auto na světě. Vídat ho můžete v nejprestižnějších závodních sériích gran turismo. Co skrývá Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO pod karbonovými panely a kolik stojí sebemenší ťukanec ze závodu jste viděli v exkluzivní fotoreportáži (zde).

Nová specifikace vozů, nové barvy

Brněnský tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra na sezonu 2022 přezbrojil. Osvědčené huracány dostaly novou tovární technickou specifikaci EVO 2. Tým se s novými vozy představí jak v sérii Super Trofeo Europe, tak v Česku – na okruzích, vrchařských závodech i exhibicích.

Mičánek Motorsport powered by Buggyra je první tým ve střední a východní Evropě, který na novou specifikaci nejrychlejšího cupového auta na světě přejde.

Lamborghini Huracán EVO 2

„Zásadní změny jsou v aerodynamice, změnila se přední i zadní část. Podstatně vylepšené jsou brzdy, pro laiky je na první pohled nejviditelnější změnou nový tvar a grafika předních i zadních světel,“ přiblížil manažer týmu Jiří Mičánek mladší. Auta postavil tým podle nové specifikace na základech předchozího provedení, stejně jako je vyrábí v Sant’Agatě. Z původních aut zůstaly rámy, nápravy a motor, zbytek je kompletně nový, právě proto ta zásadně vylepšená aerodynamika daná novou karbonovou karoserií.

Nové vozy se dočkají i občerstveného barevného ztvárnění, které ovšem bude stále respektovat tradiční barvy české trikolóry. Kompletní karbonová kapotáž, jejíž podobu tým zveřejnil na raritních snímcích pořízených na Masarykově okruhu, se nyní dočkala černo-červeného „kabátu“, v něm ovšem tým absolvuje jen předsezonní testování.

„Na sezonu auto opět nachystáme v trikolóře, jen ji tak jako každý rok mírně modifikujeme a zmodernizujeme,“ prozradil Jiří Mičánek.

Největší změnu tým očekává v konkurenceschopnosti nové specifikace. Na specifikaci EVO 2 přejdou všechny týmy, ten Mičánkův může těžit z toho, že má nové vozy k dispozici jako jeden z prvních. „Předpokládáme, že posun v aerodynamice bude znatelný, a hodně si slibujeme i od lepšího odvodu tepla ze zadní části auta, kde se kumuloval horký vzduch od motoru i od brzd,“ vypočítává předpokládaná zlepšení manažer týmu.

Na první testování vyráží tým do Misana. Tedy na stejný okruh, kde jedním podiem ve třídě Pro-AM zakončil sezonu 2021 a naposledy se představil s vozy předchozí specifikace EVO. „Budeme tak mít přímé srovnání dat o chování aut. Uvidíme, jestli bude zlepšení markantní, každopádně do začátku sezony plánujeme ještě další testování, aby byli jezdci i mechanici a inženýři na start Super Trofeo Europe maximálně připravení a dokázali jsme navázat na loňské výsledky a třetí místo celkově v naší kategorii,“ komentuje Jiří Mičánek.

V jednom z nejprestižnějších a nejvyrovnanějších cupových šampionátu na světě nasadí tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra opět dvě posádky. Třetí vůz pak se pak ukáže i domácím a středoevropským fanouškům, ať už na některých závodech středoevropského zónového mistrovství, ve vrchařském seriálu Maverick Hillclimb nebo na oblíbených exhibicích – například při závodech Supermoto v Hrušovanech nad Jevišovkou.

Sezona Lamborghinii Super Trofeo Europe odstartuje dvojicí závodů 2. a 3. dubna v Imole v Itálii.