Pohled na všechny výrazové prostředky, které autu dávají patřičné charisma - přední světlomety, zadní mlhovka ve tvaru srdíčka, zadní sloupek a další -, dokazuje, že se konstruktéři a technologové uměli přizpůsobit designu. Interiér má kvalitně zpracovanou přístrojovou desku, jejíž hloubka spolu s výrazně skloněným čelním sklem působí příjemně sportovním a bezpečným dojmem. Ergonomie prostoru pro řidiče je více než uspokojivá, zvláště v partii kolen je místa víc než dost. Tuším, že z pohledu žen jsou daleko příjemnější ladné linie Peugeotu 206 než ostré hrany konkurentů, hlavně Škody Fabia a Fiatu Punto.
Určitým kompromisem je konzervativní design Volkswagenu Polo - alespoň v exteriéru, neboť vnitřek poslední modernizace důkladně provětrala. Interiér pola je velice originální s množstvím atraktivních detailů. K těm patří třeba imbusovými šrouby přitažené kryty ciferníků rychloměru a otáčkoměru nebo tvarově atraktivní a zároveň praktická středová konzola, která v žádném směru nepřichází do kontaktu s řidičovým kolenem. Jenom materiály působí gumově. Na pohled futuristický dezén přístrojové desky a výplně dveří se jeví lacině. Zrovna u volkswagenu mě použití těchto materiálů překvapuje - čekal bych je spíš v Seatu Ibiza. Nový design přední masky a nárazníku vytváří optický dojem, že jde o podstatně větší vůz. Bohužel, platí to jen zpředu, zatímco boční pohled prozrazuje, že tvarování přední části je opticky příliš mohutné a těžké ve srovnání s drobněji působící zádí. Ta zůstala bez větších změn.
Fabia má své místo na slunci jistě nejen pro nesporné technické kvality, ale také zásluhou designu, který muži přijímají veskrze kladně. Auto má dynamické rysy a působí možná i trochu agresivně, což mají právě muži rádi. V případě dieselu optická dravost nekoresponduje s výkony motoru. To se však brzy změní, neboť nastoupí pohon TDI. Interiér fabie je poněkud strohý, ale vytváří dojem, že člověk sedí ve voze vyšší třídy. Za nejlepší ergonomií řidičova pracoviště stojí osově nastavitelný volant, který je v dané kategorii vozů doopravdy světlou výjimkou. Za poněkud problematické považuji místo, kde koleno naráží do přístrojové desky. Roh středové konzoly tam je dost ostrý a při havárii může způsobit nepříjemná zranění nohou a pánve. Polstrování dveří sice chce mířit k útulnosti, ale z hlediska zašpinění nezvolil výrobce vhodnou látku. Ta, která byla v testovaném autě, mi připomínala košili.
Fiat Punto je originální až výstřední. Neotřelý design se však nemusí líbit každému. Vnějším tvarům bezesporu dominují světlomety, a to přední i zadní. Ty jsou nejen atraktivní, ale také praktické, takže tvůrci mají argument i pro ty, kterým by přišlo jejich tvarování nezajímavé. Interiér působí příjemně sportovním dojmem, což ovšem nelze tvrdit o kvalitě jeho plastů. Ergonomie prostoru pro řidiče je velmi dobrá. Podíl na tomto hodnocení mají vynikající sedačky s bederní opěrkou už v základní výbavě. Drobná kolize může nastat mezi kolenem a kličkou na otevírání dveří, ale nejspíš jen u vzrostlejších jedinců.
Konečně Škoda Felicia je velice praktické auto, ale z hlediska designu už k němu není co říci. Hlavně interiéru se sluší vzkázat: "Děkujeme, odejděte!"
Autor je spolupracovníkem redakce
Největším fešákem testu byl Peugeot 206
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?
Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...
Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti
Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...
V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky
Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...