Bavorská automobilka předpokládá, že do deseti let uvede do sériové výroby auta, která budou odpadní teplo, generované motorem a ostatními agregáty, schopna využívat.
Pomoci jí k tomu má Turbosteamer, neboli turboparník, který přetváří zbytkové teplo z výfukových plynů a chladící soustavy v energii, která zpětně pomáhá motoru.
Kapalina se mění s pomocí tepla na páru, ta se dostává do expandéru, který její energii přenáší přímo na klikovou hřídel.
Systém je podle odhadů schopen využít až 80 % tepelné energie ukryté ve výfukových plynech. Samotný spalovací motor má účinnost maximálně 25 - 30 %. Turbosteamer ji umí zvýšit přibližně o 15 procent.
Němečtí inženýři zkoušejí parní soustrojí na nové trojce se čtyřválcovým motorem, kde je pro něj dostatek místa. Podle propočtů by měl Turbosteamer snížit spotřebu o 15% a přidat dvacítku newtonmetrů a přibližně 10 kW. Parnímu stroji je jedno, jakému motoru pomáhá, Turbosteamer tak může spolupracovat s motory spalujícími naftu i benzín.
BMW Turbosteamer |