Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Renault Twingo - tryskokabelka

Zvenčí vypadá jako hračka inspirovaná velkoprostorovým scénicem, uvnitř připomíná italský designový mixér. Ale miniatura do města vlastně takto vypadat má. Jméno Twingo vzniklo prý kdysi kombinací slov Twist, Swing a Tango. Přesně všechny tyto tance si s malým renaultíkem můžete dovolit, jízdní vlastnosti jsou totiž přímo skvělé.

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |   MOTOR  |   JÍZDA  ZÁVĚR

Šestnáctiventilová dvanáctistovka bojuje s 950 kily malého renaultu víc než statečně. Francouzská miniatura navíc startuje pod dvousettisícovou hranicí. Chyby jsme hledali jen těžko.

TWINGO V AKCI




ZVENČÍ: OKATÝ TRPASLÍK 
 
Dnes už téměř legendární předchůdce byl o 20 centimetrů kratší. 3,6 metru délky nového twinga ale i přesto slibuje příjemné parkování v každé mezeře. Navíc je z twinga dobře vidět... i sousedův nárazník.

Na pohled je to renault se vším všudy. Má velká světla, líbivé tvary i hračkovité proporce a tváří se dostatečně dospěle, aby se do něj nestyděla sednout ani hlava rodiny.

Renault Twingo

Už není tak revoluční jako předchůdce, který přežil ve výrobě 14 let a svět jich spatřilo 2,4 milionu. Decimetry délkové i krychlové přibývaly hlavně na čumáku, aby poskytly posádce lepší ochranu v případě nehody (v crashtestech EuroNCAP dostal za ochranu posádky 4 hvězdičky z pěti). Má klasičtější proporce než bonbonovitá první generace, je i vcelku vysoký.

Trochu archaicky působí otevírání dveří páčkou (nijak předimenzovanou) za vypouklým prolisem na hraně dveří. Při řízení oceníte příjemně velká zrcátka.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault můžete koupit na www.automodul.cz

Designovou převratnost svého otce postrádá, rozhodně mu to ale sluší. Ostatně, na jeho kabátek si uděláte nejlepší názor při pohledu do fotogalerie ZDE.

ZEVNITŘ: HRAJEME SI
Hezky řešená přístrojovka se zalíbí hlavně ženám, chlapi bez předsudků o tom, že "měkčí (plast) je lepší", v ní najdou zalíbení také. Plasty jsou sice tvrdé, ale hezké a nevypadají lacině.

Renault Twingo

Kaplička přístrojů ukrývající budík rychloměru, kontrolky a displej palubního počítače a audiosoustavy, se usadila uprostřed na vrcholu přístrojovky. Ciferník otáčkoměru, který najdeme až ve vyšších výbavách, je uchycený na sloupku řízení pod volantem.

Posuvné zadní sedačky mělo už předchozí twingo a mnoho konkurentů o nich sní dodnes. Když je odsunete na úkor litrů kufru vzad, vejde se tam i čahoun. Trochu problém bude mít s místem pro hlavu, což ale není nic neobvyklého pro kategorii městských pidižvíků.

Druhou řadu sedadel tvoří ve vyšších verzích dvě samostatné sedačky, které lze nejen posouvat, ale také nastavovat sklon opěradel. V nejlevnějších verzích je namísto nich vzadu lavice.

Renault Twingo

Rozvor 2 367 mm je jen o deset centimetrů kratší, než má o velikost větší Škoda Fabia, oproti minulému twingu tak mají cestující vzadu o 22 centimetrů pro kolena víc.

V seznamu příslušenství najdeme i takové položky, jako make-up box, který se usadil na místě popelníku.

Zajímavý doplněk, který jeden zahodí a druhý využije, vidíme skrz volant. Vypadá to jako plastová tráva a vyplňuje to prolis nahoře na přístrojovce. Dokonale to udrží mobil, klíče, brýle a vůbec všechno harampádí, která se jinak toulá po kapsách a chrastí v přihrádkách auta, jediná potíž je v tom, že se věci v "trávě" odložené zrcadlí v čelním skle. Dojem z netradičního doplňku trochu odvádí pozornost od faktu, že jinak to s odkládacími prostory uvnitř twinga moc slavné není. Aspoň že se do kapes ve dveřích vejde jedenapůllitrová lahev s pitím.

Jediným vysloveným neduhem interiéru jsou ploché sedačky, ze kterých v řezaných zatáčkách sklouzáváte. Vzhledem k jízdním kvalitám auta je trochu na obtíž moc vysoký posaz. Necelých 180 centimetrů vysoký řidič už měl střechu nebezpečně na dohled, každý, kdo se za volant twinga posadil, chtěl sedět aspoň o tři, nebo raději pět centimetrů níž. Pokud si připlatíte 15 tisíc za střešní okno, oberete se o další drahocenné milimetry. Do všech ostatních směrů je jinak prostoru dost i pro kyprá česká těla.

Přístup k sedadlům je díky doširoka otevíraným dveřím dobrý. Nastupování vzad je takové, jaké může u malého třídveřového auta být. Chce to trochu zvyku, ale jde to. Stejně vzadu pojede nejčastěji kabelka, notebook nebo nákup.

Plato kryjící kufr je nezvykle uchycené přímo na třetích dveřích. Prostor pro zavazadla je dobře přístupný, víkendový nákup do něj naskáče skoro sám. Ze supermarketu odveze podle polohy zadních sedadel 165 až 285 litrů věcí, při jízdě ve dvou naložíte až 959 litrů. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce odvezete i dvoumetrové věci.

MOTOR: TOČ MĚ TOČ
Točivý motor objemu 1,2 litru se probouzí od 3 500 otáček. Když se rozdovádí, uhání, co mu jeho 55 kilowattů stačí.

Při běžném poskakování po městě je dobře odhlučněný. Ve vyšších otáčkách je trochu uřvanější, ale má hezký zvuk.

V městském provozu si vzal něco kolem 7,5 litru benzinu, což odpovídá továrním tabulkám. Naše kombinovaná spotřeba pak byla přibližně o litr až litr a půl nižší, Renault udává 5,7 litru na 100 km kombinované jízdy.

Twingo by určitě zasloužilo přesnější a méně "gumovou" převodovku. Skříň má hodně dlouhé převody, zvládá tak bez problému i rozjezdy na dvojku. Rozhodně by využila šestku, která by motor uklidnila a možná uspořila něco benzinu a decibelů.

JÍZDA: SAMÉ JEDNIČKY
Jízda je vrcholovou disciplinou malého renaultíku. I přes - nebo díky - krátkému rozvoru a kapesním ostatním mírám se podvozkářům francouzské automobilky podařilo dát twingu jízdní suverenitu motokáry, která ale není na úkor komfortu.

Na pohled se to nezdá, ale má hezky vysoký podvozek, terénnější disciplíny v pražských ulicích tedy zvládá s přehledem.

Renault Twingo

Dokonale tlumí nerovnosti. Když vymetete zatáčku tryskem, neodskakuje, drží jako přibité. Skvělému podvozku sekunduje dobré řízení, dostatečně měkké pro ručku s nalakovanými nehtíky jemné ženy, zároveň ale dobře přesné a komunikativní pro závodivého manžela při "supermarket rallye".

I přes kapesní míry kombinované s relativně vysokou střechou je klidný na dálnici, kde hezky drží směr.

Ve městě je twingo neskutečně obratnou "elektrickou myší". V táhlém oblouku okresky se tento nasupený prcek přisaje k vozovce a drží až nečekaně statečně. Žádné dramatické náklony se nekonají. Podvozek je tvrdší, ale rozhodně ne tvrdý tak, aby z vás vyklepal duši.

Pro techniky můžeme ještě dodat, že nové twingo stojí na podvozkových skupinách předchozí generace clia

ZÁVĚR: POVEDENÁ KABELKA
Jízdní vlastnosti by mohl vyučovat auta několikanásobně dražší. Nevypadá lacině zvenku ani zevnitř. Je s ním legrace a vejde se do každé škvíry. 

Pokud vás namísto kubíků  stěhovacích zajímají centimetry pro zaparkování, rozhodně se u twinga zastavte. Je na něm vidět, že při jeho navrhování konstruktéři opravdu přemýšleli.

Renault Twingo

Za nejlevnější twingo zaplatíte 199 900 korun. Bude mu ale chybět posilovač řízení, centrální zamykání, boční airbagy, rádio (příplatek 8 tisíc), nejde do něj přikoupit klimatizace a hlavně bude postrádat variabilní zadní sedadla. Výbavu Acces tedy raději v ceníku přeskočte a jděte po vyšších Expression, případně Dynamique.

Nejslabším motorem je dvanáctistovka 8V s výkonem 60 koní. Když budete chtít "naši" šestnáctiventilovou 1,2, připravte si aspoň 249 900. Za ostré Twingo GT se stokoňovým turbomotorem (také objem 1,2 litru)  budou chtít 335 900.

RENAULT TWINGO v číslech 
délka x šířka x výška
x rozvor (mm)

3 600 x 1 654 x 1 470 x 2 367 

objem kufru/nádrže (l) 165-959
MOTOR zážehový 
1,2 16V 75k
objem (ccm) 1149
max. výkon (kW/k) 56/75
max. krouticí moment (Nm) 107
max. rychlost (km/h) 170
zrychlení 0-100 km/h (s) 12
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 7,5/4,7/5,7
hmotnost pohotovostní/celková (kg)

95/1370

základní cena s daným motorem (Kč) 249 900

základní cena  a výbava: 199 900 (motor 1,2 16V 90k)

Pozn: údaje uváděné automobilkou

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...