Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Malý Mercedes GLK konečně oficiálně

  16:21
Když v osmdesátých letech konstruktér Mercedesu Dieter Zetsche pracoval na úpravách terénního speciálu třídy G, určitě ještě netušil, že o dvacet let později bude hrdě uvádět nový model GLK už jako vládce celé automobilky.
Mercedes GLK Freeside Concept

Mercedes GLK Freeside Concept | foto: Mercedes

Šéf Mercedesu má tedy k terénní novince vřelý vztah. Nové "batole" kategorie luxusních SUV uvádí slovy: "Potřeby jsou v dnešní době jiné. Ale je jedna věc, která se nezměnila: pokud má Mercedes ve svém jménu G, pak musí odvádět skvělý výkon za všech okolností."

Nový malý mercedes pro výlety do přírody, na ryby či za operou je tady a je stejně hranatý jako jeho legendární příbuzný Geländewagen (třída G).

Malý bratříček obřího modelu GL, který má jen krůček do sériové výroby, se představí v Detroitu v příštích dnech, sériová verze by se měla ukázat už na autosalonu v druhé polovině roku, což by ukazovalo na Pařížský autosalon.

V roce 1979 se představila hranatá třída G, dodnes je ve výrobě a sní o ní největší puristé disciplíny off-road. V roce 1997 přijelo knedlíkovité MLko, které se setkalo s obrovským úspěchem a dnes už brázdí silnice jeho nová generace.

A přesně takhle bude vypadat X3 a Tiguanobijec - tedy konkurence pro malá luxusní SUV typu VW Tiguan nebo BMW X3, časem ještě přibude třeba Audi Q5.

Ponese označení GLK, je možná o dost hranatější, než všichni předpokládali, příslušenství k rodu s trojcípou hvězdou na čele ale nezapře.

Je tak hranatý, že dává na svého velkého pracovitého příbuzného (třídu G) vzpomenout nejen jménem.

Základy pocházejí ze třídy C, ze stejného zdroje je také - ovšem patřičně upravený - pohon všech kol 4Matic a nabídka motorů.

Na americký trh má přijít šestiválcové benzinové GLK 280 (228 koní) a GLK 350 (268 koní). Pro naftové chutě Evropy jsou připraveny čtyř- a šestiválcové turbodiesely (GLK 220, 280 a 320 CDI).

Nejprve se mají představit nejsilnější varianty, na čtyřválce dojde až příští rok, slabší motory budou pohánět pouze zadní nápravu. Ve verzích s pohonem všech kol se za normálních podmínek bude 55 procent kroutícího momentu přenášet na kola zadní nápravy.

Dočkat se máme podle všeho i nabroušené verze GLK 63 AMG s osmiválcem 6,2 litru, s výkonem 457 koní.

Koncept dostal pod kapotu naftový motor 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní), který je vybavený technologií Bluetec, zneškodňující oxidy dusíku pomocí močoviny.

Sílu rozděluje na všechna kola dvacetipalcová sedmistupňová automatická převodovka 7G-tronic. Automobilka prozatím prozradila pouze dva rozměry: rozvor je 2,72 metru, na délku má Mercedes GLK 452 centimetrů.

Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept


Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...