V Německu začne cena na 22 990 eurech, což je při kurzu 25,07 koruny za euro 576 359 korun, tedy o sedm procent méně než v tuzemsku.
Škoda přitom není jediným "domácím stříbrem" českého průmyslu, které je v Česku dražší než v Německu. MF DNES nedávno odhalila, že v Německu lze koupit za menší peníze například pivo Prazdroj.
Člen představenstva Škody Auto zodpovědný za obchod Fred Kappler rozdíl v cenách vysvětluje hlavně silnou korunou.
U sousedů je tvrdší konkurence
"Počítali jsme s kurzem dvacet sedm korun za euro. Současný kurz je pro nás jakožto exportéra skutečně velkým problémem," vysvětlil pro MF DNES.
Podle něj se také v jednotlivých zemích prodeje liší základní výbavou. Jak se bude lišit nejlevnější superb pro český a německý trh, však nedokázal říct.
Skutečné důvody, proč se ceny rozcházejí, závisejí také na konkurenci a pozici Škody Auto na trhu. V Česku stále hraje prim s více než třetinovým podílem a spousta lidí si škody kupuje i kvůli tomu, že jde o českou značku. Jsou pak ochotnější překousnout i vyšší cenu za "vlastenecký příplatek“.
Naopak v Německu česká automobilka nemá takový podíl na trhu, a navíc například mezi srovnatelnými velikostmi, jako je superb, panuje podstatně větší konkurence. Podle Kapplera má prodej superbů v porovnání s dneškem stoupnout nejméně o padesát procent. Přiznal, že v minulosti díky slabým prodejům Škoda zvažovala, že s jejich výrobou přestane.
"Počítáme s tím, že superb začneme vyrábět i v Číně a že se tam dostaneme do pětimístných řádů v prodeji,“ dodal.
V Ženevě je zájem o indickou Tatu
Příští rok Škoda představí zásadní novinku - vůz Yeti. Podle informovaných zdrojů by měl mít premiéru za rok v Ženevě.
Škoda nastartovala před dvěma lety s roomsterem změnu designu, hlavně přední masky a světel. Podle šéfa vývoje Eckharda Scholze u této podoby Škoda dál zůstane, i když se změnami. "Suverénní značky nemění svoji tvář po pár letech," míní.
Ženevský autosalon je každoročně největší přehlídkou automobilových novinek v Evropě. Stánkům automobilek kromě nablýskaných strojů a modelek letos dominuje i zelená barva, která až budí dojem, že automobily prospívají přírodě.
Prakticky každá z vystavujících firem tu nabízí model se sníženou spotřebou a symbolicky je poprvé v historii zakázáno v rozlehlých halách výstaviště kouřit.
Velkého zájmu se tu dočkala indická automobilka Tata, která zde představila svůj nejlevnější vůz Tato Nano, jenž v přepočtu nestojí ani padesát tisíc korun. Očekávaný nástup čínských značek se však nekoná: v Ženevě vystavují jen dvě automobilky.