Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Test zimních pneumatik: nejlacinější jsou nebezpečné

Pravidelný velký test zimních pneumatik, který pořádají společně autokluby Rakouska, Švýcarska či Německa, zná své výsledky. Mezi čtyřicítkou testovaných výrobků neuspěly levné pláště. Autokluby proto radí, aby řidiči zbytečně nešetřili. Nejlacinější pneumatiky označují za nebezpečné.

Ilustrační foto | foto: ÖAMTC

Letošní testy se zaměřily na čtrnáctipalcová a patnáctipalcová kola. V Česku je o pneumatiky těchto rozměrů vzhledem ke skladbě vozového parku velký zájem.

"Kulaté a černé jsou všechny, ale samo o sobě to nestačí," říká k výsledkům testu Friedrich Eppel z ÖAMTC. Jeho komentáře zveřejnily internetové stránky tohoto rakouského autoklubu.

Testované pláště musely projít zkouškami na sněhu, ledu, suchém zimním asfaltu i na mokré vozovce. Hodnotí se také jejich hluk, vliv na spotřebu paliva a rychlost opotřebení.

"Celkem osm pneumatik nelze doporučit. Tyto levné pneumatiky jsou na mokru jednoduše nebezpečné a nepatří na naše silnice," kritizuje výsledky nejhorších zástupců v testu Friedrich Eppel.

První skupina testovaných pneumatik měla rozměr 175/65 R14 T. Stejné obutí kupují často majitelé malých aut, jako jsou fabie, Fordy Fiesta, Volkswageny Polo a další. Určitě by neměli sáhnout po výrobcích značek Linglang, Ceat, Tigar, Maxxis nebo Gislaved. Jejich výsledky na mokru jsou v porovnání s nejlepšími diametrálně odlišné.

Test timních pneumatik

Odborník na pneumatiky Friedrich Eppel varuje na příkladu pláště Linglong Winter-Hero: "Při brzdění na mokré silnici z 80 km/h potřebuje tato čínská pneumatika o 22,5 metru, neboli o 50 procent, delší dráhu než nejlepší v testu." Tímto označením se mohou pochlubit značky Vredestein, Continental, Goodyear a Dunlop.

Jednoho z vítězů testu, pneumatiku Goodyear UltraGrip 7+, lze v internetových obchodech pořídit za ceny okolo 1 200 korun za kus. Na druhou stranu nebezpečné obutí Tigar Winter přijde zhruba na tisícovku. Celá sada čtyř bezpečných pneumatik tak v tomto srovnání vychází o 800 korun dráž než v případě levných, ale velmi nebezpečných plášťů. Některé čínské pneumatiky lze však pořídit ještě laciněji.

Podobné výsledky přinesly zkoušky druhé skupiny srovnávaných pneumatik s rozměrem 195/65 R15 T. Kupují je například majitelé aut velikosti Škody Octavia. Levné výrobky stejně jako u menších kol propadly, autokluby neváhají jejich výsledky označit za katastrofální. Opět jde o produkty nově se objevujících firem z Dálného východu.

"Nehoda stojí mnohonásobně víc, než je úspora za levné pneumatiky. V nejhorším případě může stát také lidský život," říká Friedrich Eppel z rakouského autoklubu.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 175/65 R14 T (do 190 km/h) 

175/65 R14 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,3 2,6 2,5 1,8 2,7 3,3 1,8 1,8
Continental WinterContact TS 800 *** 2,3 2,5 2,0 2,1 2,9 3,2 2,2 2,4
Goodyear Ultragrip 7+ *** 2,4 2,7 2,3 2,5 3,0 3,0 2,0 1,7
Dunlop SP Winter Response *** 2,5 2,4 2,4 2,4 3,1 2,9 2,0 2,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,2 2,7 2,7 3,2 2,9 1,7 0,5
Fulda Kristall Montero 2 ** 2,5 2,6 2,4 2,8 3,0 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,6 2,6 2,7 3,4 3,6 2,2 1,6
Pirelli W 190 Snowcontrol ** 2,6 2,7 2,7 2,3 3,0 3,7 1,8 2,7
Semperit Master-Grip ** 2,6 2,7 2,5 2,6 3,2 3,7 2,3 2,1
Hankook W 440 Icebear ** 2,6 2,3 2,3 2,6 3,1 2,9 2,4 3,9
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,7 3,2 2,6 2,9 2,7 3,1 2,4 1,9
Sava Eskimo S3 ** 2,8 2,7 2,7 2,5 3,3 3,6 2,2 3,2
Matador Nordica Basic MP 52 ** 2,8 2,8 3,0 2,7 3,2 3,5 1,9 2,9
Barum Polaris 2 ** 2,9 2,7 3,0 2,9 3,5 3,4 2,2 2,3
BFGoodrich g-Force Winter * 2,7 2,4 3,1 3,0 3,2 3,3 1,7 1,1
Maloya Cresta 220 * 2,8 2,7 3,3 2,4 3,2 3,5 2,1 2,6
Gislaved Euro Frost 3 Silica - 2,9 2,6 3,8 2,6 3,2 3,3 1,9 1,7
Maxxis Presa Snow Wintermaxx - 3,0 2,6 3,9 3,0 3,2 3,0 2,1 1,7
Tigar Winter 1 - 3,2 4,8 3,9 2,7 3,4 3,5 1,7 0,5
Ceat Arctic III - 3,3 5,3 3,3 2,2 3,2 3,7 2,2 3,3
Linglong Winter-Hero Radial 652 - 3,5 3,3 5,5 2,7 3,2 4,2 1,9 1,0

Hodnocení pneumatik 175/65 R14
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 195/65 R15 T (do 190 km/h)

195/65 R15 hodnocení ADAC celková známka sucho mokro sníh led hluk spotřeba paliva opotřebení
Goodyear UltraGrip 7+ *** 2,3 2,5 2,1 2,3 3,1 3,0 2,2 1,1
Continental WinterContact TS 830 *** 2,4 2,6 2,1 1,7 2,9 2,7 2,7 3,0
Pirelli W 190 Snowcontrol *** 2,4 2,7 2,5 1,9 3,1 2,8 2,0 2,0
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,7 2,2 2,3 3,1 3,0 2,6 1,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,4 2,8 2,4 3,3 2,8 1,9 0,5
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,5 2,6 2,7 2,6 3,0 3,1 2,6 0,5
Kumho I´ZEN KW 23 ** 2,5 2,3 2,6 2,0 3,2 3,6 2,4 2,3
Vredestein Snowtrac 3 ** 2,5 3,4 2,8 1,6 3,0 2,9 2,3 1,5
Uniroyal MS plus 66 ** 2,6 2,7 2,4 2,2 3,5 2,8 2,9 2,1
Nokian WR G2 ** 2,6 2,5 2,7 2,4 3,0 2,9 2,5 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,6 2,5 2,5 2,6 3,4 3,0 2,7 2,3
Yokohama W.drive ** 2,7 2,4 3,0 2,7 3,1 2,9 2,2 1,9
Hankook W 440 Icebear ** 2,7 2,6 2,3 2,7 3,1 2,9 2,8 3,2
Semperit Speed-Grip ** 2,8 3,4 2,7 2,1 3,3 2,6 2,4 3,1
Firestone Winterhawk 2 ** 2,8 2,5 2,5 2,8 3,4 2,8 2,6 3,4
Vredestein Quatrac 3 * 3,0 2,2 2,6 3,0 3,4 3,5 4,9 3,0
Nankang Snow Viva SV-1 - 3,6 3,7 5,5 2,5 3,2 3,3 2,1 1,6
Marshal I´ZEN KW 15 - 3,8 4,9 5,4 2,4 3,1 3,5 2,3 2,2
Wanli Winter Challenger S1086 - 3,9 5,3 5,5 3,3 3,1 4,1 2,1 1,1

Hodnocení pneumatik 195/65 R15
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...