Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zenvo ST1: dánská odpověď na Bugatti Veyron

Dánská společnost Zenvo Automotive byla založena za jediným účelem – vyvinout supersportovní vůz, který by konkuroval těm nejlepším: Bugatti Veyronu, Koenigseggu CCX nebo SSC Ultimate Aeru.

Zenvo ST1 | foto: Zenvo

Zenvo Automotive začala s vývojem prototypu vlastního supersportu v roce 2004. V letošním roce se podařilo prototyp dokončit a provést několik úspěšných zkoušek. V příštím roce by měla začít malosériová výroba finálního vozu, který dostal označení ST1.

Zenvo ST1

Dánský sporťák vyniká agresivními tvary. Na rozdíl od relativně uhlazeného Bugatti Veyron dává Zenvo ST1 na první pohled najevo, s čím máme co do činění. Agresivní supersport s rozměry 4 665 x 2 041 x 1 198 milimetrů má některé části karoserie vyrobeny z karbonu, což se podepsalo na nízké hmotnosti 1 376 kilogramů. Rozvor náprav má hodnotu 3 055 milimetrů.

O pohon se stará vidlicový osmiválec s objemem sedm litrů. Prozatím není známo, od jakého výrobce pochází. Na pohonné jednotce je zajímavé, že je přeplňovaná turbodmychadlem i kompresorem. Maximální výkon vrcholí na závratné hodnotě 810 kW při 6 900 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje 1 430 Nm při 4 500 otáčkách za minutu.

Zenvo ST1

V říjnu proběhly první testy, při nichž vůz dosáhl zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,9 sekundy. Cílem je však zrychlení z nuly na stovku za rovné tři sekundy. Výrobce udává maximální rychlost 375 km/h, ta je však elektronicky omezena. Vůz má tedy ještě na víc.

Vpředu jsou použita hliníková devatenáctipalcová kola, na zadní poháněné nápravě najdeme hliníková kola dvacetipalcová. Na přání mohou být kola vyrobena z karbonu a nechybí možnost instalace keramických brzd.

Zenvo ST1

Převodovka je manuální šestistupňová. Ve výbavě nechybí antiblokovací systém ABS a kontrola trakce. Překvapí pouze 69litrová nádrž na vysokooktanový benzin, což příliš velký dojezd na jedno natankování neslibuje. K dispozici je i zavazadelník se symbolickým objemem 130 litrů.

Řidič ani spolujezdec nebude ani v takto výkonném voze ochuzen o patřičnou dávku komfortu. Nechybí dvouzónová klimatizace, bezklíčkový vstup, elektricky polohovatelná sedadla potažená kůží a alcantarou nebo CD přehrávač s podporou MP3 a navigace. Motor se startuje tlačítkem. K dispozici bude i head-up displej s měřičem přetížení. Na přání bude výběr barvy koženého interiéru nebo možnost instalace čtyřbodových pásů.

Zenvo ST1

Dánské dvoumístné sportovní kupé bude exkluzivní zboží. Plánuje se totiž výroba pouze 15 kusů. Už to naznačuje, že Zenvo ST1 nebude stejně jako Bugatti Veyron rozhodně pro každého. Dánský supersport by měl být dokonce ještě dražší než vzor od Bugatti. Hovoří se totiž o ceně okolo 16 milionů dánských korun, což je v přepočtu přes 56 milionů korun českých.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...