Lehká váha
Zkratka GTA znamená "Gran Turismo Alleggerito". Nejdůležitější je poslední slovo: znamená "odlehčené" a v tom je celé kouzlo. Proč lovit nové koně, když stačí odhodit kila.
Malá alfa ale pro jistotu podstoupila obojí, shodila kila a pod kapotu si nastěhovala 240 koní. Aby bylo jasné, s čím máte tu čest, podívejte se pod volant. Je tam tachometr cejchovaný do tří set.
Kolik přesně tahle žhavá Italka teď váží, je tajné. Dietu si nasadila uhlíkovou a hliníkovou. Z karbonu je střecha a spojlery, hliník použili na odlehčení brzd, podvozku i částí karoserie. MiTo se o dva centimetry přikrčilo k zemi a devatenáctipalcová kola se ještě rozkročila. Pro zlepšení aerodynamiky také konstruktéři zakrytovali podvozek.
Nechybí aktivní tlumiče, které omezují náklony a třeba při brzdění zmírňují "potápění" přídě. Chytrá elektronika umí vyhodnotit a přizpůsobit nastavení všeho, nejen v závislosti na jízdním stylu pilota, ale také zohledňuje povrch, po kterém GTAčko žene. I nejostřejší MiTo samozřejmě dostane ovladač "DNA", kterým si pilot nastaví základní chování GTAčka - od měkkého pro jízdu Českem, až po závodnicky tvrdé, vhodné na okruh.
To nejdůležitější ale bude pod kapotou. Je to momentálně asi nejvýkonnější motor svého druhu. Ze 1 750ccm motoru označeného písmeny TBi vyždíme turbodmychadlo 240 koní, motoru nechybí přímé vstřikování paliva. S očekávanými 350 newtonmetry kroutícího momentu má hospodařit dvouspojkový automat.
MiTo nemá být jen jakousi ostrou verzí malé alfy. V Arese chtěli postavit takové supersportovní batole. Nutno přiznat, že genetika Alfy Romeo 8C Competizione se pozná. Na podzim bude jasno, jak se to povedlo.