Dacia, to už dávno není rumunské auto snů bývalého východního bloku, které vám záviděli na dovolené u Balatonu. Je to plnohodnotná značka, jejíž modely jezdí po celém světě.
Na autosalonu ve Švýcarsku chce ukázat, že její designéři umějí malovat i auta, za kterými se otočíte nejen kvůli skvělé ceně a užitné hodnotě.
Duster je takové terénní SUV, pokud se jeho pokračovatel dostane do výroby, určitě nebude vypadat tak agresivně a neortodoxně. Už třeba jen proto, že má na jedné straně jedny a na druhé dvoje dveře, které se ještě ke všemu otevírají od sebe a mezi nimi chybí středový sloupek.
Duster je první auto, které vzniklo v laboratořích Dacie v Bukurešti. Je to futuristický rozmáchlý koncept se vším všudy. Auto dlouhé 425 centimetrů stojí na efektních jednadvacetipalcových kolech, má prosklenou střechu a na místě spolujezdce sedí jízdní kolo. Sedadla lze totiž po interiéru variabilně posunovat. Vůz s šířkou 1,64 metru a výškou 149 centimetrů má obří rozvor 2,88 metru. Salámy pneumatik rozměru 245/35 roztáčí konvenční technika: turbodieselový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 77 kW a 240 kroutícími newtonmetry. Na sto kilometrů výletničení pak vystačí s 5,3 litru nafty, na svačinu je v kufru 470 litrů místa. Z nuly na stovku vystartuje za 9,6 sekundy.