Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Číňané kupují více MingRui neboli Škodu Octavia

  16:55
Mladoboleslavské automobilce v Číně roste prodej. Plánuje se i nasazení modelu Yeti na tamním trhu. MingRui. HaoRui. JingRui. Že vám tyto čínské názvy nic neříkají? Najdete je ve znacích napsané na autech za známými jmény: Octavia, Superb a Fabia.

Škoda Octavia MingRui | foto: Shanghai Volkswagen

A mladoboleslavské značce se v nejlidnatější zemi světa daří. Za první tři měsíce letošního roku zde prodala 42 707 automobilů, což je oproti stejnému období roku 2009 o 112 procent více. "Očekáváme, že růst bude dál pokračovat. Tento rok bychom chtěli prodat až 200 tisíc vozů, zatímco loni to bylo 123 tisíc," říká Čchang Chaj-liang, ředitel prodeje a marketingu skupiny Volkswagen Group China, do které Škoda patří.

Prodej celé skupiny Volkswagen v Číně za první čtvrtletí narostl meziročně o téměř 61 procent. Kromě běžných značek jako VW či Audi si bohatí Číňané koupili i 185 bentleyů a 44 kusů supersportovního lamborghini.

Samotní čínští řidiči řadí například octavii mezi vyšší průměr mezi nabízenými vozy. Její cena začíná na 123 tisících jüanů (kolem 330 tisíc korun) a končí na 185 tisících jüanů.

Škodovky v Číně frčí

Škodovky se v Číně vyrábějí od poloviny roku 2007 a zatím jich po místních silnicích jezdí kolem čtvrt milionu. Na celkovém prodeji skupiny Volkswagen v Číně mají podíl kolem šestnácti procent, ale podle informací čelných představitelů firmy by se postupně měl vyšplhat až na třicet procent.

Letos se například škodovky budou nabízet už ve 300 prodejnách po celé Číně a plánuje se, že kromě modelů Octavia, Fabia a Superb se rozjede prodej i modelu Yeti.

"Čínský automobilový trh zaznamenává, i v souvislosti s nadále rychle rostoucí ekonomikou, impozantní růst. Souvisí to i s určitým snížením daní při prodeji aut," řekl včera v anglicky psaném listu China Daily Winfried Vahland, který vede skupinu Volkswagen v této zemi. O Vahlandovi se spekuluje jako o budoucím šéfovi mladoboleslavské automobilky.

"Podle aktuálních odhadů se Čína v roce 2010 stane největším světovým automobilovým trhem s počtem přesahujícím 10 milionů prodaných automobilů. Stejný význam, tedy trh číslo 1, bude mít i pro značku Škoda," říká Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí mladoboleslavské automobilky. "Dosavadní křivka nárůstu prodejů, společně s příchodem nových modelů, naznačuje, že v letošním roce by mělo dojít k dalšímu významnému meziročnímu nárůstu o alespoň 50 %," doplňuje.

Omlazena Škoda MingRui

Na chystaném čínském autosalonu se představí omlazený model Octavia MingRui. Stejně jako ve světě, tak i v Číně je Octavia nejprodávanějším modelem značky Škoda. Na místních prodejích Škody se podílí asi 70 %, ve své třídě má tržní podíl více než 2%. Octavií MingRui se loni prodalo přes 85 000, od začátku prodeje v roce 2007 je to celkem 200 tisíc octavií.

"Vozy Škoda vyráběné v Číně jsou přizpůsobeny požadavkům místních zákazníků," uvádí Krauskopf. Na rozdíl od evropských octavií se o pohon všech modelů starají výlučně benzinové motory 1,4 TSI/96 kW (5M/7DSG), 1,6 MPI/77 kW (5M/6A), 1,8 TSI/118 kW (7DSG) a 2,0 MPI/88 kW (5M/6A).

"Vnější design oživuje velkorysejší použití chromu, základní výbava všech modelů obsahuje např. klimatizaci a kola z lehké slitiny," dodává Krauskopf.

Silný Volkswagen v zádech

Velkou výhodou Škody je, že Volkswagen byl první velkou světovou automobilkou, která se rozhodla postavit v Číně svoji vlastní továrnu. První kontakty navázal s Pekingem už v roce 1978, tedy na samotném počátku ekonomických reforem. Společný podnik byl založen o šest let později.

Výrobní haly pak začaly vyrůstat u Šanghaje. Tam se také vyrábělo auto, které dostalo jméno Santana, což bylo určitou dobu dokonce synonymum pro moderní vůz v této zemi. Kvůli prodeji Škodovky do rukou německého koncernu navštívil v roce 1991 první závod Volkswagenu v Číně i tehdejší československý premiér Marián Čalfa.

V rozvoji automobilového trhu má Čína zpoždění. První auto povolily čínské komunistické úřady prodat soukromníkovi až v roce 1976 a autotrh se zde začal prudce rozvíjet teprve od počátku 90. let minulého století.

Škodě odbyt v Číně pomáhá především zlepšovat její prodejní statistiky, ale z výroby aut v "říši středu" má firma přímý zisk i v Česku. V době krize se tak mohla chlubit růstem, i když například výroba v Česku stála.

Ze škodovek vyrobených v Číně jde firmě licenční poplatek. Ten platí čínský Volkswagen za každé auto i za každý typ modelu, který se v Šanghaji vyrábí. Podle výroční zprávy automobilka loni za licenční poplatky z Číny utržila 651 milionů korun.


Škoda Octavia, která sjíždí z výrobních linek čínské Shanghai Volkswagen, se od té vyráběné v Česku liší jen v detailech. Základní verze stojí stejně jako v Česku.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...