Je to jedna z největších a nejobdivovanějších hvězd pařížského autosalonu. Na stánku značky ve spodním patře pavilonu 5 je pořádně nacpáno. Když už jste mu přes hordy návštěvníků na dohled, zarazí vás zábradlí, kterým celý stánek obehnali. Dostat se přes něj a přes ramenatou ochranku vyžaduje velké štěstí nebo hodně milionů na kontě.
McLaren P1 se stane vrcholným modelem ikonické britské značky. V nabídce bude stát nad současným modelem MP4-12C a snad bude tak ultimativním autem, jakým byl v devadesátých letech McLaren F1. Výrobce o něm prohlašuje, že to bude nejlepší auto pro běžné silnice i pro závodní tratě. P1 označuje jako hypersport, říkat mu supersport je automobilce z Wokingu málo.
P1 by měl způsobit podobný rozruch, s jakým vyjel do světa v devadesátých letech minulého století model F1. S ním prorazil McLaren do absolutní špičky a ukázal, že vedle formulí umí postavit i špičkové silniční auto. S modelem F1 bude novinku spojovat i extrémní výjimečnost v podobě omezené produkce a ceny. Má se vyrobit jen 500 vozů, což je pětkrát víc než u modelu F1 a cena by se měla pohybovat v přepočtu okolo 25 milionů korun.
Tím se McLaren P1 postaví reálně jedinému soupeři, kterým je Bugatti Veyron. Podle tvůrců se ale P1 s veyronem nebude měřit v maximální rychlosti, ale měl by být obratnější, univerzálnější a také technologicky nejvyspělejší a nejvíce vzrušující auto příštích let. Předchozímu modelu F1 se to před dvaceti lety povedlo dokonale a byl považován za nejlépe ovladatelný vůz pro běžné silnice.
McLaren P1 bude mít karbonovou karoserii kombinovanou s hliníkovými prvky podvozku. Design je velmi agresivní a přestože navazuje na již prodávaný model MP4-12C, tak působí výrazně dravěji. Lahůdkou je stylistika zádě se skrytými diodovými světly, velkým výsuvným spoilerem, obřím difuzorem a velkou středovou koncovkou výfuku. Lehká stavba má vliv na nízkou hmotnost auta, která by se měla vejít do špičkové hodnoty 1 300 kilogramů.
Překvapením je kombinovaný pohon, pro který se McLaren rozhodl. Místo atmosférického dvanáctiválce v modelu F1 si novinka vezme přeplňovaný vidlicový osmiválec 3,8 litru z modelu MP4-12C. Výkon má ale dosahovat 700 až 800 koní (515 až 588 kW) při 9 000 otáčkách za minutu. To je samo o sobě pořádné stádo koní, ale nikoliv jediné.
Spalovacímu motoru totiž bude sekundovat ještě buď elektromotor nebo setrvačník systému KERS, který je dobře známý z Formule 1. Ten by měl autu v případě potřeby přidat dalších 100 a více kW, ale výrobce podrobnosti neuvádí, k dispozici jsou jen spekulace médií. Dynamika by měla být víc než dostatečná. Na stovku by mělo auto dosprintovat pod tři sekundy a maximální rychlost se přiblíží 380 kilometrům za hodinu.
McLaren si dal hodně záležet na aerodynamice. O mohutném zadním spoileru už byla řeč. Je výsuvný, a to v jiném rozsahu na závodní dráze a v jiném na běžné silnici. Měnit se bude i jeho náběhový úhel. Další aerodynamické klapky budou na podvozku. To vše má korigovat přítlak a přidávat na rychlosti.
Novinka má být vybavena i několika high-tech doplňky. Již oznámené je speciální sklo, které odpuzuje vodu a nejsou tak potřeba stěrače. Jenže podobné vychytávky asi nebudou standardní součástí výbavy, ale zákazníci si za ně budou muset připlatit. Interiér kabiny zatím výrobce nepředstavil, na detaily si v tomto směru musíme počkat.