Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V Indii vyprali veyron na devadesát. Místo čtyř turb má čtyři válce

  14:00
Bugatti Veyron je drahé zboží, respektive extrémně drahé zboží. Lidovou variantu tohoto supersportu se pokusili postavit v Indii. Karoserie připomínající originál sedí na podvozku starého Suzuki. Auto vypadá jako veyron vypraný na 90 stupňů. Poněkud se totiž srazil.
Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz

Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz | foto: SF Carz

Různé repliky supersportovních aut se po světě objevují docela často. Od precizních kopií s výkonnými motory až po různé amatérské stavby, které většinou vzbuzují posměch. Indický Veyron patří někam doprostřed. Při pohledu na něj se usmějete, na druhou stranu je celý projekt docela precizně zpracovaný a rozhodně mu nelze upřít nápad.

Auto postavila indická firma SF Carz z Hajdarabádu. Projekt vedl Shanawaz Khan, který je i majitelem auta. Stavba trvala 18 měsíců a vedle Khana na autě pracovalo několik dalších techniků.

Pokud prý bude ze strany zákazníků zájem, dokáže firma auto vytvořit na zakázku, a to jak z nového auta, tak i ze staršího vozu zákazníka. Náklady na přestavbu však autor nezveřejnil. Ovšem úplně levná záležitost to asi nebyla.

Originální Veyron pohání obří osmilitrový šestnáctiválec, dopovaný čtveřicí turbodmychadel. Indická napodobenina se musí spokojit s výrazně slabším motorem, protože originál z veyronu by pravděpodobně zabral většinu auta. Repliku tak pohání čtyřválec Suzuki o objemu 1,3 litru a výkonu 84 koní (62 kW). Originál od Bugatti má 1 001 a v některých verzích i 1 200 koní. 

Tady je test Top Gearu. Veyron bere dech!

20. března 2013

Replika je postavená na podvozku Maruti Esteem, což je v Indii oblíbený sedan, který docela známý i u nás. Není to totiž nic jiného, než sedan z předchozí generace Suzuki Swift. Tedy auto na hony vzdálené bugatti, respektive na hony vzdálené myšlence jakéhokoliv sportovního auta.

Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz

Výsledek tak připomíná veyrona, který prošel dlouhým pracím procesem na vysokou teplotu a další sražení přineslo sušení. Ale na druhou stranu se musí autorům přiznat, že se s přenesením tvarů supersportu na podvozek malého sedanu popasovali docela dobře. Za pozornost stojí detailně propracovaný průhled na motor, křídlo, linie karoserie nebo přední i zadní partie.

Maruti je indická značka, která patří koncernu Suzuki a pod značkou Maruti vyrábí nám více či méně známé modely Suzuki. V Evropě se kdysi prodával malý model Maruti 800, což bylo malé Suzuki Alto. I dnešní alto, které patří k nejmenším autům na českém trhu, vyrábí indická fabrika nedaleko Dillí.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...