Loni na podzim se na autosalonu v Paříži představil koncept S-Cross. Když se o něm mluvilo jako o nástupci SX4, divili se někteří, že by bylo moc narostlé. O půl roku později se na autosalonu v Ženevě hlasy ze zákulisí ukázaly jako pravdivé.
SX4 nové generace tak ztratí svůj výjimečný charakter malého obratného auta s vysokou stavbou a s možností pohonu všech kol. Z unikátu je teď úplně konvenční SUV, kterých je v autosalonech na výběr spousta. To samé platí o designu: nestárnoucí tvary se změnily do zaobleného crossoveru, který ničím výrazným neční nad ostatní. Na druhou stranu má konečně dost velký kufr, aby uspokojil i rodiny.
Suzuki si však nechává pootevřená zadní vrátka, stávající SX4 zůstane v nabídce, jen podle všeho pozmění jméno.
Nové SX4, které startuje z ženevského pódia, je 4,3 metru dlouhé, což je o 17 centimetrů víc než u předchůdce. Další míry jsou víceméně podobné, ale novinka působí mnohem mohutnějším dojmem. Rozvor se protáhl o deset centimetrů na 2,6 metru. Uvnitř se nárůst rozměrů projevil zvětšením prostoru pro posádku a větší je i kufr, což byl největší zádrhel stávajícího SX4. Kufr má objem 430 litrů, což je o 160 litrů více než dosud.
Šestnáctipalcová nebo příplatková sedmnáctipalcová kola budou roztáčet čtyřválcové šestnáctistovky v benzinovém i naftovém provedení se shodným výkonem 120 koní (první má 156 Nm točivého momentu, druhá víc než dvojnásobek, 320 Nm). Benziňák dostane pětistupňovou manuální převodovku, u dieselu bude na výběr mezi šestistupňovým manuálem a variátorovým automatem CVT. Také nová SX4 nabídne verze s pohonem jedné, nebo obou náprav.
Do prodeje dorazí nová SX4 na podzim, výrobu obstará stejně jako nyní maďarská továrna Suzuki.