Kdysi známá belgická značka Imperia byla založena už v roce 1906. Vlastní auta produkovala ještě těsně po druhé světové válce, to už pod její křídla patřila u nás asi známější belgická značka Minerva. Jenže prodeje vázly, a tak do definitivního konce v roce 1958 vyráběla Imperia licenční britské vozy Triumph TR 2 a Vanguard. Zajímavostí byl zkušební závodní okruh na střeše továrny po vzoru turínské fabriky Fiatu.
Práva na kdysi známou značku před lety koupila firma Green Propulsion, která se zabývá vývojem elektrických a hybridních dopravních prostředků. Pro Green Propulsion je pak jméno belgické automobilky docela dobrou obchodní značkou s historií a ještě navíc rozhodně s neskromným významem.
První model znovuzrozené značky má jednoduché označení GP a jeho design je poněkud nekonvenční. Místo dnes obvyklých ostrých křivek supersportů připomíná Imperia GP spíš různé americké retro-repliky či britské poválečné sporťáky. Křivky jsou velmi oblé včetně samostatných blatníků předních kol.
Čisté křivky oblé karoserie s odnímatelnou střechou nenarušují vpředu ani vzadu nárazníky, z boku naopak vynikne neobvykle mohutné žebrování krytu motoru, což je opět jasný retro prvek. Malá kabina ke sporťáku patří, ale opět překvapí malý sklon předního skla a jeho ostrý přechod do zaoblené střechy.
V ultramoderním duchu rozhodně není provedena ani kabina. Rok 2013 připomíná displej na prostředním panelu a elektronický volič rychlostí místo klasické řadící páky. Jinak by interiér klidně mohl vzniknout před dvaceti lety. A příliš tomu nepomáhá ani všudypřítomná kůže, kterou je potažená i celá palubní deska.
Ale vzhled není to hlavní, čím chce novodobá Imperia GP zaujmout. To podstatné se totiž skrývá pod kapotou. Hybridní pohon obstarává drobnější turbomotor o objemu 1,6 litru, původem od BMW. Výkon je naladěn na 147 kW, což by samo o sobě pro 1 200 kilogramů těžké auto nebylo úplně špatné. Jenže Imperia k tomu přidává i elektromotor s výkonem 110 kW. Impozantní je i točivý moment: spalovací motor má maximum 260 Nm, elektromotor pak dokonce 350 Nm.
Na stovku se Imperia dostane za čtyři sekundy. Maximální rychlost ovšem už tak impozantní není. S ohledem na kapacitu akumulátorů je omezena na 216 kilometrů za hodinu.
Akumulátory pojmou 11 kWh energie, nabíjení trvá čtyři hodiny a čistě na elektrický pohon auto ujede 60 kilometrů. Výrobce udává spotřebu 11,5 kWh elektřiny a 1,9 litru benzinu na sto kilometrů. Přepočteno na peníze: 1 kWh stojí v Česku pro domácnosti do pěti korun, litr benzinu je dnes přibližně za 37 korun, takže sto kilometrů v imperii vyjde na přibližně 130 korun. To odpovídá "benzinové" spotřebě asi 3,5 litru.
A to je vcelku slušný výkon s ohledem na dynamické schopnosti auta. Nelze však očekávat, že stejná spotřeba bude platit i při plném využití nabízené dynamiky.
Plány firmy Green Propulsion jsou zatím poměrně skromné. V první fázi plánuje vyrobit 50 kusů modelu Imperia GP First Edition v uvedené specifikaci za ceníkovou cenu 125 tisíc eur, což je v přepočtu přes tři miliony korun. Později se má do výroby dostat i levnější varianta, která bude zhruba o 800 tisíc korun levnější. Bližší podrobnosti o dostupnější verzi ovšem výrobce zatím neuvádí. Do budoucna se plánuje roční produkce až 200 vozů.