Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Porsche 911 Turbo už frčí, umí se zkrátit i prodloužit

V nové generaci modelu 911 si Porsche schovalo výkonné verze Turbo a Turbo S na zajímavé výročí. Právě letos totiž uplyne 40 let od chvíle, kdy první 911 dostala přeplňování turbodmychadlem. První model měl výkon 191 kW, nejnovější Turbo S má 412 kW.
Porsche 911 Turbo S Coupé

Porsche 911 Turbo S Coupé | foto: Porsche

Nová generace (řada 991) kultovního modelu 911 vyjela na trh loni, dosud s 3,4litrovým nebo 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem ve specifikacích Carrera a Carrera S. Později přibyla i ostrá verze GT3 s výkonem 350 kW.

S ročním zpožděním pak v květnové premiéře a se zářijovým zahájením prodeje Porsche představilo přeplňované verze 911, základní verzi Turbo i ostřejší variantu Turbo S. Motory s objemem 3,8 litru a tradičními šesti válci jsou přeplňovány dvojicí turbodmychadel s variabilním naklápěním lopatek. Poháněna jsou všechna čtyři kola.

Základní varianta má maximální výkon 383 kW, což je o 33 kW více než u nejsilnější nepřeplňované varianty GT3. Ještě silnější provedení Turbo S ze sebe dokáže vydolovat 412 kW. Maximální rychlost je u obou provedení shodná: 318 kilometrů za hodinu. Ve sprintu pak logicky vede silnější verze, která dokáže na stovku dorazit za 3,1 sekundy. Základní Turbo pak stejnou disciplínu zvládne o desetinku pomaleji. Atmosférický model GT3 zvládne stejný sprint za 3,5 sekundy.

Kdo by se těšil na silné Turbo s manuální převodovkou, bude zklamaný. Oba nové modely bude Porsche dodávat výhradně s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. S ohledem na emise dostanou oba modely spořivou berličku v podobě start-stop systému. Co na tom, že k supersportu s výkonem 520 koní se hodí jak přítlačné křídlo k velorexu. Druhým spořivým systémem bude automatické vyřazování na neutrál při jízdě bez plynu.

Porsche 911 Turbo S Coupé

Zvenku mají obě novinky Turbo a Turbo S o necelé tři centimetry širší karoserií než modely řady Carrera 4. Obě nové varianty jezdí na speciálních dvoubarevných kolech o velikosti 20 palců. U modelu Turbo S mají centrální maticí. Přední spojler a zadní křídlo jsou elektricky nastavitelné ve třech pozicích. Světla pak u modelu Turbo S plně využívají technologii LED, u varianty Turbo jsou za příplatek. Za příplatek budou pro obě nové verze k mání karbonkeramické brzdy, aktivní tempomat a další elektronické vymoženosti.

Velmi zajímavé je pak řešení podvozku. Na zadní nápravě mají Turbo i Turbo S místo klasických ramen elektromechanické prvky, které umožňují natáčení zadní nápravy až o 2,8 stupně. Zadní kola jsou tedy natáčecí, a to ve dvou režimech. Při pomalé jízdě do 50 kilometrů za hodinu se natáčí proti směru natočení předních kol. Podle výrobce se tak s autem bude nejen lépe parkovat, ale i projíždět ostrými zatáčkami.

Porsche 911 Turbo S Coupé

V tomto režimu natočení kol se rozvor auta podle výrobce virtuálně zkrátí o 25 centimetrů. Naopak, při rychlejší jízdě se zadní kola natáčí shodně s předními, což opět vede k virtuální změně rozvoru. Jenže tentokrát se nezkrátí, ale podle Porsche to odpovídá prodloužení o 50 centimetrů! Přispívá to ke směrové stabilitě při vysokých rychlostech. Dodejme, že opravdový rozvor 911 je 2,46 metru.

Obě novinky se na německém trhu začnou prodávat v září. Základní 911 Turbo bude stát v přepočtu 4,1 milionu korun, silnější verze 911 Turbo S pak přijde zákazníky na rovných pět milionů korun.

Porsche přeplňovanou verzi modelu 911 produkuje od roku 1973. První model řady 930 měl výkon 191 kW, tehdy z třílitrového motoru. Na objem 3,8 litru se 911 Turbo dostala v průběhu výroby předchozí generace 997. V základní verzi Turbo dával motor 368 kW a u Turbo S pak 390 kW. Mezigeneračně tak modely získaly navíc 15 a 22 kW.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...