Vedení koncernu Volkswagen definitivně schválilo Škodovce výrobu následníka současné generace superbu, v automobilce označovaného jako model B8.
Pro kvasinský závod a tisíce jeho zaměstnanců jde o dobrou zprávu nejen kvůli udržení výroby superbů. Kvůli novému modelu už začala i výstavba nové a větší svařovny, která by měla zvýšit šance Kvasin na získání výroby čtvrté modelové řady. Podle informací MF DNES by měla výroba nového modelu začít na konci příštího roku, nejdříve v 45. týdnu. Vzhledem k postupnému náběhu je však oficiální start prodejů naplánován až na začátek roku 2015.
Automobilka oficiálně časový náběh nových modelů dlouhodobě nekomentuje. "Závod v Kvasinách je pro nás důležitou součástí, proto jsme do něj v poslední době investovali miliardy korun," konstatoval pouze mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.
Velká změna vzhledu rok a půl po faceliftu, který je jakýmsi omlazením podoby, není u automobilek rozhodně běžná. Současná druhá generace superbů se vyrábí pět let, třetí generace tak přijde po necelých sedmi. Podle Baláže firma faceliftem reaguje na požadavky zákazníků nejen na evropském, ale i ruském nebo čínském trhu.
Právě z Číny se má stát jedno z odbytišť kvasinských superbů: Škoda je tam chce vyvážet jako exkluzivní záležitost pro tamní zákazníky, kteří odmítají vozy čínské provenience. Plán počítá zhruba se šesti tisíci superbů na export do této země. Právě zahájení prodejů Superbu Combi v Číně je jedním z důvodů, proč automobilka přistoupila ještě k menším změnám ve vzhledu auta.
Škoda Auto veškeré detaily o novém modelu tají. Podle informací MF DNES bude delší i širší než současná verze, aby se model více odlišil od nové generace octavií.
Kvasinskou automobilkou se v posledních měsících šířila nejistota z dalšího vývoje: v roce 2015 má skončit výroba roomsterů a o místě výroby jeho následníka není dosud rozhodnuto, spekuluje se však o celokoncernové verzi, která by se vyráběla na jednom místě.
Škoda ve spolupráci s obcí a krajem získala v okolí továrny pozemky pro další rozvoj, zatím ovšem nestaví. Jde o pozemky pro stavbu další montážní haly, která by měla sloužit právě pro produkci většího terénního vozu. O jeho výrobu v rámci koncernu velmi usilují hlavně španělské závody, které mají nedostatek zakázek. Obří investice do svařovny však nahrává tomu, že by výroba "většího bratra“ yeti (spekuluje se o jménu "Snowman") mohla skončit v Kvasinách. Definitivní rozhodnutí na úrovni koncernu ještě nepadlo.
Zpráva o výrobě nového superbu přichází v době, kdy se tomuto modelu příliš nedaří. V dubnu jeho prodeje klesly ze všech modelů Škody nejvíce: o 19,4 procenta na 7 800 aut.
Automobilce letos prodeje aut klesají, kromě ochlazení na hlavních trzích to firma vysvětluje i rozsáhlou obměnou modelů, především pak nástupem nové generace nejprodávanějšího modelu Octavia. "Očekávali jsme, že v první polovině roku 2013 s ohledem na náběhy výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi nedosáhneme úrovně minulého roku," uvedl šéf Winfried Vahland.
Škodě Auto letos za první čtyři měsíce klesly prodeje o osm procent, v dubnu už jen o čtyři procenta. Začaly však klesat prodeje v Rusku, které dosud automobilce společně s Čínou výrazně pomáhalo v růstu.