Označení WRX bylo donedávna zcela jasně spjato se jménem Impreza. Jenže Subaru se posléze rozhodlo model WRX osamostatnit, a tak už poslední verze, kterou v provedení WRX STI najdete i u českých dealerů, jméno Impreza v názvu nenese. Toto rozdělení připravuje půdu pro nový model WRX, který přijde na trh počátkem roku 2014.
Auto bude vycházet právě ze studie, kterou po jarní premiéře teď Subaru poprvé ukazuje v Evropě. V podstatě půjde o nástupce imprezy, jelikož osud tohoto modelu v Evropě není úplně jasný. Čtvrtá generace známého modelu se tu totiž vlastně neprodává, k mání je jen odvozený crossover Subaru XV. V USA je přitom v prodeji i s ním designově i technicky téměř shodný hatchback a sedan.
Ale zpět k WRX. Auto má opět velké svaly, kterými se sice od dosavadních kompaktních modelů značky liší. Výrazné, často až přehnané detaily, známé právě z předchozích WRX, tu najdeme také. Mohutný nasávací otvor na kapotě je ovšem zakomponován citlivěji, na zádi nenajdeme obrovské trčící křídlo, jako spojler tu slouží samotné zvýšené víko kufru. Obzvláště se líbí mohutné prahy a masivní výdechy za předními blatníky, které jsou umocněny prolisem celého boku karoserie.
WRX je, tak, jak mají fanoušci nejraději, klasický sedan, linie střechy je ovšem hodně nízká a rychle klesá, takže můžeme hovořit spíše o stále populárnějším čtyřdveřovém kupé. Svalnatý koncept patří k nejuhlazenějším a esteticky nejpropracovanějším modelům, ovšem ve srovnání třeba s elegantním Mercedesem CLA je hned jasné, kdo je tím nespoutaným uličníkem.
Pod karoserií se bude opět zcela jistě ukrývat technika s pohonem všech kol, vpředu pod kapotou pak bude silný přeplňovaný čtyřválec, opět o výkonu okolo 300 koní. Nejspíš půjde o přeplňovanou verzi dvoulitrového boxeru ze sportovního kupé BRZ.
Otázkou je, jak bude sériový vůz vypadat. Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se na něm prakticky nic nezměnilo. Je ovšem možné, že Subaru uvažuje i o umírněnější verzi, která by evropským zákazníkům dala náhradu za imprezu.