Honda prozradila, že Civic Type R dorazí v roce 2015 a že to bude nejrychlejší předokolka na velmi dlouhém, hodně nebezpečném, přetěžkém a návykově kouzelném Nürburgringu.
Podle prezidenta evropského zastoupení Hondy Manabu Nishimaeho strávili testováním prototypu na téměř 21km okruhu v pohoří Eifel týden a jsou na dohled traťovému rekordu. Na oficiálním videu Hondy trénuje na okruhu civica Gabriele Tarquini, který je pilotem továrního týmu Honda v okruhovém seriálu WTCC.
Podle zvuku ve videu to vypadá, že hlas cirkulárky do výšin vytočeného motoru, na který hondisté přísahají, s příchodem turba trochu zhrubne, ale na výkony to má mít vliv jen pozitivní.
Doteď drží na Nürburgringu rekord mezi předokolkami 265koňový Renault Megane Trophy. Jeho čas, který musí nový civic překonat, pochází z léta 2011 a má hodnotu 8:07,97.
Zatím Honda říká, že dvoulitrový čtyřválec s turbem a přímým vstřikem benzinu bude mít alespoň 280 koní. Protože do uvedení na trh zbývá ještě něco přes rok, možná se z motoru pokusí vyrazit ještě víc.
Další informace jsou jen neoficiální: na přední nápravě má mít samosvorný diferenciál a brzdy dodá Brembo.
I přes maskování je vidět, že nový Type R dostane agresivnější vzhled díky spojlerům a dalším aerodynamickým doplňkům. Už základní civic má skvělou aerodynamiku, danou z velké části i tím velmi podivným designem. Vděčí mu i za dobrou spotřebu. Ale křídlo na zádi Type R má jiný úkol: vylepšit stabilitu ve vysokých rychlostech.