"V Kanadě jich je asi deset až patnáct, hlavně v Torontu. I se Spojenými státy jich tady může být tak pětadvacet - třicet," vypráví milý chlapík. Kromě stříbrné, kterou jezdí, renovuje ještě druhou černou.
"Když řeknu, že je to auto z Československa, tak se všichni diví, že jsme vyráběli auta," líčí. Lidem se podle něj na šestsettrojce nejvíc líbí dělené zadní okno.
"Můj mechanik je původem z Libanonu, stará škola, všechno opraví," líčí. Ale přizná, že jeho manželka s ním lásku k tatrovce nesdílí. "Radši jede metrem. Dvakrát se nám tatrovka porouchala na silnici, takže jí nedůvěřuje."
Tatrovka není jediná rarita v autoparku Martina Šimka. Má i trabanta. "Stalo se mi, že jsem jel rychle trabantem v zóně, kde byla omezená rychlost na 30 km/h a byli tam policajti. Říkal jsem si, že už mě mají. Ale oni ne, oni volali i další, aby se podívali, co to jede," popisuje pobaveně. "Tatrovky jsou takové impozantnější, kdežto trabantu se lidi smějí," dodává.
"Na zimu si pronajmu garáž a tam mám auta až do května. Sním o pragovce, ale nemůžu, protože finance mají jisté limity," líčí automobilový nadšenec usazený v Montrealu.