První sérii crash testů spustily automobilky už ve třicátých letech minulého století, byl mezi nimi například Chevrolet. O primát prvních cíleně provedených crash testů se přitom hlásí společnost Automotive Crash Injury Research Center, která svůj projekt zahájila až v roce 1952
V Evropě patří titul bezpečné automobilky hlavně Volvu, Audi se nyní hlásí o své prvenství s crash testem, který proběhl v roce 1938 v Golmu u Postupimi (Mercedes například provedl první test až v roce 1959). Inženýři společnosti DKW při něm spustili vůz F7 z obyčejného kopce, na kterém přihlíželo několik diváků.
Vůz sjel z připravené rampy a na svahu provedl několik piruet. "Přes střechu se otočil několikrát, ale když se nakonec zastavil, tak motor stále fungoval a karoserie nebyla výrazněji viditelně poškozená," tvrdí automobilka. Motor přitom běžel po celou dobu řízeného pádu.
Audi se také hlásí o prvenství týkajících se použití deformačních zón v prodávaném vozidle. Tím měl být NSU Prinz z roku 1958. Koncem 60. let se při vývoji NSU Ro 80 a prvního Audi 100 začaly poprvé používat figuríny pro analýzu vlivu nárazu na člověka.
Automobilka si přivlastňuje i první výzkumné centrum, které vlastnil samotný výrobce a které se výhradně věnovalo crash testům. Bylo otevřeno v roce 1970 poblíž továrny v Ingolstadtu. Po mnoha úpravách slouží tato budova dodnes. Postupem času se zpřesňovaly metody měření a do výzkumu pasivní bezpečnosti byla zařazena kamerová technika.
Patentovanou inovací Audi z této doby byl systém Procon-ten (programmed contraction and tension). Při čelním nárazu se využitím pohybu motoru směrem k interiéru prostřednictvím ocelových lan a vodicích kladek přitáhl volant k přístrojové desce a napnuly bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Systém zavedený v roce 1986 snížil riziko poranění hlavy řidiče a byl nahrazen až plošným zavedením airbagů.
Kromě nárazových zkoušek v laboratorních podmínkách nalézala od poloviny 90. let ve vývoji stále větší uplatnění také data ze skutečných nehod. Audi založilo již v roce 1998 vlastní oddělení pro výzkum nehod AARU (Audi Accident Research Unit). Ve spolupráci s lékaři z univerzity v Řeznu vyhodnocuje AARU data o nehodách a vypracovává možnosti pro optimalizaci nových modelů. Podobnými týmy se chlubí i jiné značky, třeba Škoda nebo Volvo.