Asijští podnikatelé v Česku už dávno nevozí zboží otřískanou Škodou Forman. Dnes přesedají do luxusních aut prémiových značek a chválí si je i bazarníci, pro které jsou hlavními zákazníky drahých zánovních ojetin. „Žádají výhradně německé vozy značek Audi, Volkswagen, BMW a Mercedes v nejvyšších cenových hladinách nabídky autobazarů,“ uvádí pro iDNES.cz Filip Kučera z Auto ESA. Je zajímavé, že nechtějí škodovky, ale podle Kučery stále existuje i druhá skupina těchto podnikatelů, kteří hledají pick-upy, kombíky a malé dodávky v nejnižších cenových kategoriích.
Děti z nejvyšších čínských vrstev studující v Kalifornii se však prohánějí v mnohem onačejších autech. Normální lamborghini je jim obyčejné, tak ho nechají převléci do zelené zrcadlové folie.
Ale čínské úřady prý nemají rády, když se bohatství prezentuje moc okatě, a tak jsou automobilová setkání utajená. I když jsou na druhé straně Pacifiku. Na jeden takový mejdan pronikl magazín Vocativ. A nejde jen o auta, patří k tomu i drahé hodinky, luxusní oblečení a fajnové boty a kabelky.