Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Motorky od BMW: budoucnost je v malých objemech z Indie

Motocyklovou divizi značky BMW čekají hodně divoké změny, otevře totiž továrny v Asii a Jižní Americe a zařadí do nabídky i maloobjemové stroje a časem i skútry. Exkluzivně jsme si mohli prohlédnout první „malou“ třístovku BMW G310R, ale také nový NineT Scrambler a experimentální elektrický superbike BMW eRR.
Motocyklovou divizi značky BMW čekají divoké změny.

Motocyklovou divizi značky BMW čekají divoké změny. | foto: BMW Motorrad

Motocyklové divizi BMW se v posledních letech podle statistik prodejů i finančních výkazů docela daří a její motocykly stále patří k technologické špičce. Značka proto oznámila ambiciózní plán dalšího rozvoje. Do roku 2020 chce dosáhnout hranice 200 tisíc prodaných motocyklů ročně a zvýšit tak současné prodeje o celou polovinu.

Výrobce dosud zaměřený výhradně na velké motocykly nad 650 ccm od příštího roku zacílí i na menší objemy. A také zamíří na nové trhy. Důvod je přitom zřejmý, zatímco motocyklů nad 500 ccm se na světě vloni prodalo „jenom“ 860 tisíc, všech motorových jednostopých strojů přes 114 milionů. Stále rostoucí podíl z tohoto čísla připadá na trhy v Asii a Jižní Americe.

Budoucnost je v malých objemech z Indie

Taková fakta prostě nemůže žádný výrobce ignorovat a BMW tak právě nastupuje do nového směru. Kromě své tradiční továrny v Berlíně otevře výrobní závod v Indii ve spolupráci s TVS Motor Company. To je třetí největší indický výrobce motocyklů s celkovým ročním objemem výroby přes 2,5 milionu strojů.

K tomu přibudou i dva montážní závody v Thajsku a v Brazílii. Vývoj a kontrola kvality ale stále podléhají výhradně Berlínu. BMW si chce dát hodně velký pozor, aby neohrozila svoji tradici výrobce špičkové kvality.

Motocyklovou divizi značky BMW čekají divoké změny.

Právě představený jednoválcový naháč BMW G310R pro sezónu 2016 je prvním modelem, kterým se BMW pouští do nového segmentu. Mezi řádky tiskových zpráv přitom můžeme číst, že další modely jsou již připraveny. Pokud trhy akceptují pokusný balónek v podobě třístovky vyráběné v Indii, budou následovat ještě nižší objemy a v rámci kategorie Urban Mobility časem i menší skútry.

Nový „indický“ jednoválec BMW G310R

Výrobce na to jde docela chytře. Nový naháč G310 je zajímavou kombinací jednoduchého trubkového rámu, povedeného designu a moderního motoru se zajímavou konstrukcí, kterou ostatní značky hned tak nenapodobí. Vodou chlazený čtyřventilový jednoválec DOHC má hodně netradiční umístění válce, jenž je nakloněný dozadu a hlava je otočená o 180°. Sání má napřímo z přední strany a výfuk je vyvedený zezadu, až dosud to má valná většina motorů kvůli chlazení naopak. Přesný zdvihový objem je 313 ccm a maximální výkon 34 koní při 9 500 ot/min.

Motocyklovou divizi značky BMW čekají divoké změny.

Ocelový trubkový rám po stranách kryjí plasty a lité držáky stupaček spolujezdce. Spolu s obrácenou přední vidlicí USD a ostrými tvary kapotáže mašina vypadá docela atraktivně a bude hodně zajímavá pro mladé a začínající jezdce. S pohotovostní hmotností 158,5 kg a výškou sedla 785 mm by mělo jít o snadno ovladatelný stroj. Brzdy budou alespoň pro evropskou verzi už v základu vybavené systémem ABS. Sedmnáctipalcové ráfky jsou obuté do pneumatiky 110/70 R17 vpředu a 150/60 R17 vzadu.

Klasika do terénu BMW R NineT Scrambler

Velkou posilu v Miláně dostala i řada Heritage. Vedle naháče ve stylu café-racer se představil BMW R NineT Scrambler, luxusní mašina na venkov, do hor nebo třeba na pláž.

Novinka má motor, rám i většinu komponentů shodných se standardním NineT. Má však větší přední kolo a je obutá do terénnějších pneumatik. No a samozřejmě nesmí chybět výfuk vyvedený pořádně nahoru, to je asi hlavní znak stylu scrambler. Klasický vzduchem chlazený „boxer“ s protilehlými písty je naladěný na 110 koní a 116 Nm točivého momentu. Scrambler má jediný analogový budík a omezuje vliv elektroniky na minimum. Nechává co nejvíc zážitků na jezdci, proto zde nenajdete kontrolu trakce ani přepínání výkonových režimů, pouze povinné ABS. To se ale dá jedním stiskem tlačítka vypnout.

BMW R nineT Scrambler

Jízdní vlastnosti budou hodně odlišné než u NineT, protože verze Scrambler má kvůli většímu přednímu kolu 19“ i trochu jiný úhel hlavy řízení. Také místo USD odpružení má klasickou přední vidlici s menším průměrem a stíracími plochami krytými gumovými prachovkami. Pozice jezdce je také úplně jiná než u NineT. Na rukou není skoro žádná váha a poloha jezdce je vzpřímená skoro jak na cestovním enduru, tedy až na ty pokrčené nohy.

V nabídce je jednomístná i dvoumístná verze, majitel ale může také úplně odšroubovat podsedlový rám a motocykl tak opticky ještě zkrátit. Ve standardu bude nabízen s litými koly a obutím 120/70-19“ vepředu a 170/60-17“ vzadu. Většina budoucích zákazníků ale při objednávce zaškrtne spíš klasická drátová kola, která BMW také umí dodat v bezdušovém provedení.

Superbike na elektriku eRR

Víte, který jednostopý stroj od BMW má nejlepší zrychlení 0-50 km/h? Ne, není to dvousetkoňový superbike S1000RR. Prvenství do padesátky patří elektrickému maxiskútru C-evolution.

Motocyklovou divizi značky BMW čekají divoké změny.

Proto u BMW ve spolupráci s Technickou univerzitou Mnichov tyto dva stroje zkombinovali a předvedli testovací prototyp BMW eRR. Na první pohled klasické BMW S1000RR, až poté si všimnete chybějícího výfuku a záhadné krabice místo motoru. Zatím nebyly oznámeny žádné technické údaje a BMW zdůrazňuje, že jde jen o zkušební stroj. Ale i oficiální představení prototypu na hlavní tiskové konkurenci o něčem svědčí, BMW to do budoucna evidentně myslí s elektřinou vážně.

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...