Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Alfa Romeo zachráněna. Italská sexbomba Giulia jezdí skvěle

Pět let se na ni čekalo, teď je záchrana italské značky tady. A v plné parádě, na ničem se nešetřilo. Hlavně ne na jízdních schopnostech. S novou Alfou Romeo Giulia jsme jeli jako první z Česka.

„Prostřednost trpět nebude nikdo z bohů či lidí,“ napsal římský básník Horatius Flaccus. Průměrnost je tedy bezcenná nejen při psaní básní, ale i při vzniku nových aut. A nová Alfa Romeo Giulia je rozhodně nadprůměrná, hlavně v jízdě a v množství zážitků, které řidiči dopřává. Však také o tom mluví nový slogan „La meccanica delle emozioni“, tedy něco jako mechanika, která vyvolává emoce. A těch bylo při prvních jízdách požehnaně.

Civilní závoďák

Alfa Romeo Giulia

Bude nejlepší říci to hned na začátku: toto je určitě nejlépe jezdící dieselové osobní auto, které se mi za poslední roky dostalo do ruky. Nemluvím teď o ostrých verzích hatchbacků jako VW Golf GTI nebo Ford Focus Rs, Giulia je opravdu sériový vůz střední třídy. Ovšem skvěle udělaný. Je vidět a cítit, že je dílem lidí, kteří staví famózně jezdící italskou automobilovou šlechtu Maserati.

Doširoka rozkročené nápravy s vycizelovanou geometrií zajišťuji skvělou přilnavost a brilantní jízdní vlastnosti. V první serpentině pilota ohromí, jak lehce a samozřejmě alfa zatáčí. Na fleku se otočí kolem vnitřního kola, zadek ovšem ani kousek neustřelí a gumy si písknou až v úplně extrémních serpentinách. Nadšené jízdní vlastnosti dává Giulii architektura, ke které se Alfa Romeo vrátila po dlouhých letech. Motor uložený podélně pod kapotou pohání kola zadní nápravy, díky tomu má ideální rozložení hmotnosti. Jen pro zajímavost: kardanová hřídel je vyrobena z karbonových vláken, což je sice drahé, ale lehké a pevné řešení.

Alfa Romeo Giulia

Přestože podvozek je sportovně tužší, nezapomíná na pohodlí. Ani na roztlučené okresce kola nelomozí, naopak nerovnosti moc pěkně odfiltruje. V kokpitu se všechno točí kolem šoféra, to on je ve středu všeho dění. Neohromuje se tu efektními budíky ani ambientním podsvícením, ale jízdou. Vnitřek je ve znamení střízlivé sportovní elegance. Už jen to startovací tlačítko na volantu je úžasné. Nechybí ani 8,8" displej navigace, citlivě zakomponovaný do palubní desky.

Hliník v hlavní roli

Vyzkoušeli jsme obě naftové varianty 2.2 JTD: slabší se 110 kW a manuálním šestikvaltem i silnější 132 kW s osmistupňovým automatem od německého ZF. Obří točivý moment turbodieselu 450 Nm zajišťuje fantastický tah a díky bleskově řadícímu automatu je jízda skvělým zážitkem.

Přestože jinde to nemusím, v Giulii mě opravdu bavilo řadit velkými pádly pod volantem. A spotřeba? Nic strašného: 6,9 litru. Ale i slabší manuální verze jela moc hezky, svižně. Řadička s kulatou hlavicí chodí po kratičkých přesných drahách, jak se na sporťák sluší. A nafty spotřebovala ještě o půl litru méně.

Za takové údaje může i důsledné „vylehčení“ celého auta, které má přední kapotu, dveře i nápravy z hliníku. Kromě něj použila Alfa Romeo poprvé nový materiál – sendvič ze dvou ocelových plátků, mezi nimiž je viskózní mikrovrstva tlumící vibrace. To vysvětluje neuvěřitelně odizolovaný motor i podvozek. Zevnitř auta prakticky není poznat, ani pocitově, ani sluchem, že pod kapotou tluče diesel.

Alfa Romeo Giulia

O českých cenách ještě moc nevíme, kromě té základní. Už s bohatou výbavou se bude naftový základ (později přijde i benzinový dvoulitr), slabší 110 kW 2.2 JTD, nabízet za 839 tisíc korun. A to je ve srovnání s nepočetnou konkurencí (např. BMW 3) velmi dobré.

Ze všeho řečeného je jasné, že máme tu čest s nejlepší alfou za posledních nejméně patnáct let. Giulia má být spasitelem celé značky, o jejímž konci se už několikrát spekulovalo. Teď k tomu není důvod, tato odpověď pochybovačům se povedla výtečně.

Čtyřlístek

Nejdravější giulia se jmenuje tradičně Quadrifoglio Verde čili „zelený čtyřlístek“. Na rozdíl od běžné giulie má elektronicky řízený podvozek s adaptivními tlumiči, závodní race mód (vypíná ESP), velkou část auta z karbonu (třeba přední kapotu) ale hlavně unikátní benzinové šestiválcové biturbo 2,9 litru s výkonem 375 kW a brutálním točivým momentem 600 Nm. Motor je celý z hliníku, což výrazně snižuje jeho hmotnost, a na jeho vývoji pracovali inženýři z Ferrari. A výsledná čísla tomu plně odpovídají: zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost 307 km/h. Bravo!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan

7. května 2024

Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem

7. května 2024

Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...