Aktuální dodací lhůty ostatních modelů značky Škoda se podle mluvčí Škody Auto Kamily Biddle pohybují v rozmezí sedm až 15 týdnů. Nejžádanější variantou modelu Karoq je verze se zážehovým agregátem 1,5 TSI o výkonu 110 kW ve výbavovém stupni Style s automatickou převodovkou DSG.
Prodejci autorizovaných dealerů značky potvrzují, že dodací lhůta Karoqu právě s benzinovou motorizací 1,5 TSI může být až 12 měsíců. „Dodací lhůta je individuální v závislosti na konkrétní konfiguraci vozu a jednotlivých prvků mimořádné výbavy. Konkrétní číslo potvrdit nemohu,“ řekla mluvčí. Dodala, že obecně jsou dodací lhůty u tohoto konkrétního motoru, o který je největší zájem, logicky delší.
Škoda Auto se snaží vysoký zájem o SUV Karoq pokrýt řadou opatření, mezi něž patří například rozšíření jeho výroby z továrny v Kvasinách na Rychnovsku také do mladoboleslavského závodu. „V průběhu roku díky tomu očekáváme stabilizaci dodacích termínů, i když poptávka je stále velmi vysoká,“ uvedla Kamila Biddle.
Škoda podle ní prodává z 90 procent vozy vyrobené a vybavené přesně podle požadavků jednotlivých zákazníků, tedy na základě individuálních konfigurací. I tak má firma k dispozici také skladové vozy, které ale tvoří zhruba jen desetinu prodejů.
Závod v Kvasinách zahájil výrobu nového kompaktního SUV koncem července 2017. Karoq se pak začal oficiálně prodávat 18. října, do té doby firma obdržela přes 3 500 předobjednávek. V loňském roce Škoda dodala již 6 300 těchto vozů.
Karoq na trhu nahrazuje model Yeti. Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 centimetru více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.
Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude dodávána ještě levnější varianta s výbavou Active. K dispozici jsou dvě naftové a dvě benzinové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus. Nejžádanější varianta stojí podle platného ceníku 679 900 korun.
Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.