Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru měla jako jediná takovou karoserii. Za netradiční variantu si však řádně připlatíte.
Range Rover SV Coupé

Range Rover SV Coupé | foto: Land Rover

Třídveřový Range Rover se vyráběl mezi lety 1970  až 1996. To se už vyráběla generace druhá a v té a následujících dvou už třídveřový model neexistoval. Land Rover několik třídveřáků v nabídce měl, namátkou Discovery nebo Freelander. Tři dveře dostal u Range Roveru až model Evoque, ale to je jiná liga než plnotučný Range Rover.

Oznámením modelu SV Coupé firma vzbudila na autosalonu v Ženevě velkou pozornost. Částečně tím, že je to po 22 letech třídveřový model. Zároveň se vůz vymyká běžné nabídce značky.

SV Coupé nebude pro každého. Firma vyrobí jen limitovanou sérii tohoto modelu, konkrétně 999 kusů. Všechny budou vznikat individuálně na přání zákazníků, výroba bude ruční. 

Range Rovery jsou drahá auta, základní model stojí 2,7 milionu korun a nejdražší Range Rover SVAutobiography Dynamic začíná na téměř pěti milionech. Nové kupé je ještě dražší. Základní konfigurace by vás stála 7,5 milionu korun a jelikož bude každé auto vyrobeno na přání, bude cena velmi pravděpodobně výrazně stoupat. 

Výrobu má na starosti divize SVO, tedy Special Vehicle Operations. Design je nezaměnitelný, takže příslušnost ke značce je jasná. Na druhou stranu, aby to ubrání dveří u mohutného auta nevypadalo jako z dílny tunerů, změnila se linie střechy. Ta směrem dozadu klesá po vzoru menšího modelu Evoque. Dveře jsou logicky delší a mají bezrámovou konstrukci. Designérům se úprava proporcí povedla, vypadá přirozeně. 

Ale pozor, kupé je jen čtyřmístné. I vzadu jsou jen dvě sedadla, navíc výrazně oddělená středovou konzolou, která se táhne celým interiérem. Především přední křesla jsou výrazně sportovně laděná, ačkoliv si kupé zachovává užitkové vlastnosti. Poháněná jsou všechna čtyři kola a auto se dokáže brodit až do 90 centimetrů. Praktickou stránkou je možnost tahat přívěsy do hmotnosti 3,5 tuny. V terénu lze využít tradiční nastavení podvozku Terrain Response.  

Pod dlouhou přední kapotou bude jediná pohonná jednotka, tady si milionáři vybírat nebudou. Dostanou pětilitrový osmiválec, který dopuje kompresor, takže produkuje 415 kW výkonu. To je dost na to, aby kupé zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy a rozjelo se až na 266 kilometrů za hodinu. Spotřebu, která bude při dynamické jízdě enormní, majitelé zcela jistě řešit nebudou. Snadno se přehoupne přes dvacet litrů, při klidné jízdě v rámci limitů se dá dostat na něco přes polovinu. 

Interiér je přehlídkou luxusu. S ohledem na výrobu na přání je možné volit odstíny kůže na čalounění, a to včetně dvoubarevných variant s rozdílným barevným odstínem čalounění vpředu a vzadu. Dekory středového tunelu obstarává výdřeva z luxusních dýh a potah sedadel a dalších ploch je záležitostí speciální kůže. Semianilinová kůže je luxusnější než obyčejná pigmentovaná, má jemnější povrch, ale stále se dobře udržuje. 

Výbava obsahuje vše myslitelné, včetně bezpečnostních a asistenčních prvků nebo multimediálního systému s rozměrným displejem uprostřed palubní desky.     

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...