Dobře si třeba pamatuji, jak jsme o prázdninách v roce 1985 na cestě k jugoslávskému pobřeží táhli na laně o dost modernější šípkově červenou Škodu 120 jisté moravské rodiny.
Retro fotkaZajímavé fotky z cest s vaším prvním autem posílejte na autodnes@mfdnes.cz. Nejhezčí snímky otiskneme a odměníme zajímavou knihou. |
Oni už dávno zavařili motor, zatímco náš vůz se statečně prodíral serpentinami po pískovcových útesech.
To auto jsem měla ráda, i když pro pasažéry vzadu byla jízda krajně nepohodlná. Není proto divu, že jsem si na vysoké jako svoje první auto pořídila další stovku. Za pět tisíc jsem od kamaráda koupila jednu škodovku na ježdění a druhou na náhradní díly. Nevypadala tedy nic moc, ale vydržela hodně.
Když jsme ji nakonec museli odvézt před kovošrot, ještě ji někdo stihl ukrást. Tak mu snad vděčně sloužila další léta.
Škoda 100Vzniklo jich přes milion Škoda 100, kterých po světě jezdilo víc než milion a i teď je možné tento vůz potkat, se představila v roce 1969. Její výrobu nezastavil ani velký požár, který tehdy postihl mladoboleslavskou automobilku. Oheň vypukl 12. srpna 1969. Zasáhl ,naštěstí‘ starou část závodu. Byl to jeden z nejničivějších požárů za posledních 40 let. Škody dosáhly 320 milionů korun. Výrobu nového vozu však požár nezpozdil a na konci srpna byla veřejnosti představena nová škodovka, která měla moderní karoserii a proti ,tisícovce‘ dostala také nový interiér a další prvky. Škoda 100/110 se vyráběla od roku 1969 až do roku 1977. Vůz navázal na předchozí model 1000/1100 MB, kvůli němuž byl na začátku 60. let vybudován zcela nový výrobní areál. Za dobu, kdy se „stovka“ vyráběla, jich z pásu sjelo více než milion. V roce 1970 začal pobočný závod v Kvasinách s výrobou dvoudvéřové verze Škoda 110 R. Nádherné kupé se vyrábělo až do roku 1980. |