Na svátku harleyů jsme prohnali napjatě očekávaného svalovce FXDR

  12:09
Přestože svítí sluníčko, už několik kilometrů před cílem vnímáte tlumené hřmění. Pochází ze silných motorů, které se sjely na největší akci tohoto typu na evropském kontinentu. Na jihu Rakouska v kulisách horského jezera a Alpských vrcholů ve Faak am See se koná vyhlášený motorkářský sraz.
Záď stroje FXDR 114

Záď stroje FXDR 114 | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Během léta probíhá v celé Evropě velké množství podobných akcí, ale tento sraz jen těžko hledá srovnání. Akce se každoročně začátkem září účastní přibližně 125 tisíc návštěvníků a 70 tisíc motocyklů. Kolem jezera je několik táborů, protože pouze jedno místo by nebylo schopné pojmout tolik lidí. Silnice kolem jezera je po dobu celé akce jednosměrná a ani tak není schopna pobrat hustý provoz a podél komunikace parkující motocykly.

HD Breakout 114

Vítáni jsou jezdci všech značek motocyklů, ale jednoznačně mezi nimi převládají harleye.

Slavná značka se snaží svým příznivcům odvděčit tím, že sraz podporuje a pravidelně na něj přiváží demo truck plný testovacích strojů. Harley-Davidson si je dobře vědom stárnutí základny svých skalních fanoušků, a proto loví i v nových vodách. Přichází s novými stroji v kategoriích, které bychom u této značky ještě nedávno nečekali. V příštích dvou letech nás čekají elektrické motocykly nebo například cestovní enduro (více o novinkách čtěte zde).

Kromě kompletní modelové řady mají letos fanoušci možnost otestovat jednu z horkých novinek, power cruiser FXDR 114 z modelové řady 2019. Právě tento stroj otvírá novou vlnu a oslovuje nové zákazníky. Nabízí kvalitní podvozek, vysoký výkon a k tomu odpovídající brzdy.

Několik strojů tohoto modelu je k dispozici v testovací flotile motocyklů ve Faak am See. Testovací jízdy jsou každý den beznadějně rozebrány. Konzervativní zákazníci prohlížejí stroj s lehkou nedůvěrou. Design je sice neotřelý a nemusí sedět každému, ale reakce zákazníků po testovacích jízdách jsou silně pozitivní. Ani my jsme si nemohli nechat ujít tuto výjiimečnou příležitost a zajeli jsme FXDR 114 do Faak am See otestovat.

Harley-Davison má od tohoto stroje velká očekávání a o to víc jsme ho chtěli prověřit. I když jsem celý den kolem jezera jezdil na klasickém chopperu Breakout se stejným motorem 114, po přesednutí na FXDR mi připadá, jako bych měl pod sebou víc koní. Výkon motoru je zkrátka impozantní a hlavně motor pod vámi žije a cítíte z něj hrubou sílu. Vibrace mě nerušily, naopak podtrhovaly emoce z jízdy.

Brzdy sice občas vyžadovaly větší sílu stisku brzdové páčky, ale to se nebylo při téměř střemhlavém letu z alpských kopců co divit. Brzdný účinek byl konstantní, ABS a brzdy odváděly svou práci poctivě. Náklon do zatáček je podpořen i výše umístěnými stupačkami, než jsme u harleyů zvyklí. Co se týká projevu motocyklu, od přítomných diváků jsem často zaslechl přirovnání k Ducati Diavel a musím souhlasit s tím, že projev a charakter obou strojů mají k sobě blízko.

Neotřelý design potrápí konzervativce

Asi nejdiskutovanější stránkou motocyklu bude zřejmě design. Ten je přinejmenším zajímavý, rozhodně není konzervativní a Harley-Davidson ukazuje, že se změn nebojí. Často diskutovaná jsou především rozměrná hranatá směrová světla, která nejsou pro HD moc typická, druhou věcí je záď motocyklu. Ta může působit tak trochu nedokončeným dojmem. Zadní blatník jako by vůbec nenavazoval na linii sedla. Na druhou stranu zákazníci této značky své stroje rádi upravují a změnit to pro ně bude zcela jistě hračka.

Minimalistická palubní deska najde své místo ve více nových modelech HD.

Co se mi naopak na nových modelech HD líbí, je přístrojová deska – nebo spíš destička. Je totiž silně minimalistická a jednoduchá. Ale displej i kontrolky jsou dobře čitelné a toto jednoduché řešení vůbec nenarušuje linie stroje a nesnaží se nahrazovat či kopírovat klasické budíky.

Touringy představily nový infosystém

V testovací flotile mají své místo samozřejmě i touringy modelové řady 2019, také o ně byl tradičně velký zájem. A to i přesto, že se na první pohled od těch letošních moc neliší. Zaujmou nové barvy, ale po bližším přezkoumání přece jen najdete ještě jednu podstatnou novinku: nový informační systém. Ten má displej s větším rozlišením a hlavně je podstatně rychlejší a přehlednější. Nové touringy si toto vylepšení zaslouží a čekaly na něj dlouho.

Představeny byly i inovované touringy modelové řady 2019.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...