Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ostravská firma uvede elektrododávku z Číny. Co kus, to originál

Ostravská společnost Velor-X-Trike se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Základní cena vozu by měla být do 600 000 korun bez DPH.
Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Dodávky budou mít úložný prostor velký až pět krychlových metrů, jejich základní cena by měla být do 600 000 korun bez DPH. Na trhy by se první kusy měly dostat v příštím roce, řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída. | foto: ČTK

„Na trh by se první kusy měly dostat v příštím roce,“ řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída.

Už začal první proces homologací. „Není to vůbec jednoduchá záležitost. Mám osobní zkušenosti s vlastními homologacemi pro celou Evropskou unii, kterou moje společnost Motoscoot před několika lety provedla u motocyklů, nicméně automobily a globální evropská homologace je technologicky i finančně velmi náročný proces. I proto, že už jsme v kategorii N1, to znamená nákladní vozidlo,“ uvedl Brída.

Čínská elektrododávka nabízená firmou Velor-X-Trike
Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Testovací vozidlo už má v Česku najeto přes 5 000 kilometrů. Vůz je určen do městského a příměstského provozu. Jeho maximální rychlost bude 110 kilometrů v hodině. Bude mít 60kilowattový motor a na jedno nabití by měl ujet kolem 250 kilometrů, v režimu ECO až 300 kilometrů. Běžné nabití z elektrické sítě trvá podle stavu dobíjené baterie asi čtyři až pět hodin, ale vůz má možnost i rychlonabíjení.

Záleží na tom, k čemu bude vozidlo sloužit, kde a na jaké vzdálenosti bude jezdit, i na tom, jakým způsobem se bude nabíjet. Na výběr jsou lithiové nebo olověné baterie od 20 do 140 ampér a napětí 60 nebo 72 voltů od čínských i českých výrobců. Mohou být instalovány napevno, nebo ve vyjímatelném boxu a zákazník si je může koupit, nebo si je pronajmout.

Dodávka VXT by podle Brídy měla splňovat nejnáročnější podmínky uživatelů pro rozvoz nejrůznějších věcí. „Byl by to takový vrchol, kam bychom chtěli v naší produktové řadě maximálně do dvou let dojít - od elektrických skútrů včetně e-pionýra, našich na trhu již uvedených nejmenších aut, přes auta s dvěma místy v řadě, čtyřmístné automobily, přes dodávky pickupy a dodávky s boxem až k největším dodávkám,“ řekl Brída.

Zaměřuje se spíše na firmy než na individuální zákazníky. „Zelené“ myšlení je totiž podle něj ve firmách rozvinutější, a to hlavně více jinde v Evropě než v Česku. Vozy dodává především na český a slovenský trh, malé dodávky například pro rozvoz pizzy však podle něj mají letos solidní úspěch i v Německu. V Německu už má firma VXT pobočku.

Vozidla dovezená z Číny se v Česku upravují na míru podle přání zákazníka. „Děláme i velmi individuální úpravy úložných prostor, dveří nebo otevírání přesně podle přání zákazníka. Máme na to kapacitu i vyškolené lidi,“ řekl Brída. Nově společnost VXT na úpravách vozů také spolupracuje s opavskou firmou Hagemann.

„Dovezeme sériově vyrobené vozidlo, jelikož individuálními požadavky zákazníka se nikdo v samotné sériové výrobě nezabývá, a u nás se podle potřeb vše dodělá a předělá,“ řekl Brída.

Nějakou předělávkou podle něj v Česku projde víceméně každé vozidlo. „Málokdy si to člověk vezme tak, jak to takzvaně přijde, zvláště z Číny, kde není kladen důraz na detaily, ale jen na masovou výrobu,“ řekl Brída.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...