Koncept pojmenovaný Mountiaq je oproti výchozímu sériovému modelu Kodiaq, ze kterého vychází, o jeden pár dveří kratší, namísto zadních sedadel a zavazadlového prostoru má auto objemnou korbu. Pick-up chybí v nabídce mladoboleslavské značky od roku 2001, kdy ukončili výrobu této užitkové škodovky odvozené z felicie.
Na studii začali studenti pracovat na podzim 2018. „Na více než 2000 hodin, které výroba tohoto jedinečného pick-upu zabrala, nikdy nezapomeneme,“ komentuje Petr Zemanec, jeden ze žáků účastnících se letošního ročníku projektu. Poté, co byl definitivně stanoven design, začala v lednu praktická realizace. Karosářské a lakýrnické práce probíhaly současně, aby bylo možné vůz dokončit do května. Žáci začali zesílením karoserie, následně odstranili střechu a vyrobili zadní stěnu pro kabinu řidiče i nová zadní a boční okna.
Pod ložnou plochou se nachází dodatečné skryté odkládací prostory. Žáci zkrátili a rozšířili dveře. Kromě toho upravili přední a zadní nárazník. „Stupátka u prahů dveří i zcela přepracovaná záď vozu doplňují celkový vzhled vozu a zároveň posilují robustní dojem modelu. Jednou z největších výzev projektu představovala pro žáky integrace plně funkčního zadního výklopného víka,“ popisuje Hermann Prax z tiskového oddělení Škody.
Mountiaq je prvním žákovským vozem vycházejícím z modelu Kodiaq, který je největším SUV značky. Pick-up je 4999 milimetrů dlouhý, 2005 milimetrů široký a 1710 milimetrů vysoký. Rozvor činí 2788 milimetrů a hmotnost dosahuje 2450 kilogramů.
Světlá výška prostřednictvím sedmnáctipalcových kol a speciálních pneumatik s hrubým terénním vzorkem narostla zhruba o deset centimetrů na slušných 29 centimetrů. Montáží nových kol se rozchod studie rozšířil o tři centimetry. Pod kapotou má benzinový čtyřválec 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).
Studie nalakovaná v oranžovém odstínu, který si žáci sami navrhli, je vyzbrojená pro jízdy v terénu. Na střeše má světelnou lištu, sání je vyvedené nad střechu a na přídi je naviják a ochranný rám.
Obzvlášť kreativní byli žáci u osvětlení vozu. Vedle osvětlené ložné plochy je osvětlena také maska, logo značky na kapotě a motorový prostor. Přední dveře promítají na vozovku logo značky, příď pick-upu zdobí nové mlhovky.
Vnitřek oživuje svítící logo značky na obložení stropu, integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tiskárny na kolech nebo dvě vysílačky, které jsou součástí výbavy. Specialitou je návrh vlastního loga pro studii, Mountiaq je na ní před siluetou hor. „Toto logo je vyšité do opěradel předních sedadel a využívá odstínu laku exteriéru i hru barev oranžových akcentů na volantu a rukojeti řadicí páky,“ popisuje Prax.
Infotainment systém Columbus výchozího modelu žáci doplnili o speciální audiosystém: k reproduktorům o výkonu 320 Wattů dodali zesilovač a subwoofer o výkonu 2000 Wattů.