Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW musí šetřit a změnit se. Podle šéfa na to má jediný pokus

Volkswagen se musí urychleně transformovat, aby se nestal další Nokií, kterou na trhu mobilních telefonů převálcoval Apple. Vyššímu managementu německého koncernu to řekl generální ředitel VW Herbert Diess.
Volkswagen (na snímku generální ředitel Herbert Diess) na autosalonu ve...

Volkswagen (na snímku generální ředitel Herbert Diess) na autosalonu ve Frankfurtu představil svůj nový vůz ID.3, který je symbolem nové éry značky. (9. září 2019) | foto: Reuters

Automobilový koncern chce restrukturalizací majetku, snížením nákladů a expandováním do nových technologií zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard eur (přes pět bilionů Kč) ze stávajících zhruba 91 miliard eur.

Autovýrobci zvyšují výdaje na výzkum a vývoj, aby udrželi krok s technologickými soupeři, kteří vyvíjejí samořídící vozy. Regulační orgány zpřísnily emisní pravidla, a tak musí výrobci přicházet s čistšími spalovacími motory a vyvíjet elektrická auta, uvedla agentura Reuters.

„Svět je v pohybu. Politicky a technologicky žijeme v neuvěřitelně dynamické době. Před námi je rozměr průmyslové revoluce a Volkswagen je uprostřed bouře vyvolané dvěma největšími transformačními procesy: změnou klimatu a souvisejícím tlakem na inovace přinášející jízdu bez emisí. Potřebujeme porozumět radikální povaze těchto změn a máme na to velmi málo času. Dává nám to přesně jeden pokus zajistit Volkswagen do budoucna,“ cituje Diesse magazín Autoweek.

„Otázka zní: Jsme dostatečně rychlí?“ řekl Diess. „Budeme-li pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké,“ dodal. „Z výrobce tradičních vozů se VW přeorientovává na vozy samořídící a připojená na internet a tento krok se neobejde bez snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ řekl Diess. „Éra klasických autovýrobců skončila,“ dodal.

Aby koncern splňoval přísná emisní pravidla, musí si poradit se softwarem i elektronikou ve vozech a dále vyrábět řadu elektrických aut i baterií, domnívá se šéf VW. „Jde o nejtěžší výzvu, jaké kdy Volkswagen čelil,“ řekl Diess. Podle něj by se měl automobilový koncern v roce 2020 snažit udržet ziskovou marži. VW se pokusí fungovat jednodušeji, zvýšit produktivitu a snížit náklady.

Koncern omezí zdroje nyní vyčleněné na vývoj aut na vodíkový pohon, protože ty nebudou nejméně ještě jedno desetiletí tak konkurenceschopné jako vozy elektrické. Zdroje ubudou i divizi Moia, která se zaměřuje na moderní dopravní služby typu sdílení automobilů, uvedl Diess.

Má-li VW transformací zdárně projít, musí se soustředit na své silné stránky a nechat stranou vše, co brání zvyšování výkonu, myslí si šéf koncernu. „Vstup nákladní divize Traton na burzu loni v červnu byl jen prvním krokem k modernizaci portfolia majetku,“ uvedl Diess. Zmínil také, že pro divize Renk, která dělá převodovky, a MAN Energy Solutions, jež vyrábí naftové motory, se hledá nový majitel.

Aby Volkswagen zvládl transformaci, musí se podle Diessel soustředit na silné stránky a vzdát se všeho, co stojí v cestě zvyšování výkonnosti.

„VW se také musí více zaměřit na ziskovost a méně hledět na objemy. Vezměte si příklad Bentleye a jeho 10 000 dodaných vozů. Bylo by to ještě působivější, kdybychom měli zisk vyšší než nulu. Abych byl zcela upřímný, tak bych dal přednost 5000 dodaným vozům s marží přes 20 %,“ řekl Diess podle Autoweeku.

Volkswagen je největším výrobcem aut na světě, skupina vlastní celkem 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Nokia bývala kdysi největším výrobcem mobilních telefonů na světě s podílem až 40 procent, ale promeškala nástup chytrých telefonů, u kterých ji zastínily firmy Apple a Samsung. Výrobu mobilních telefonů pak Nokia v roce 2014 prodala Microsoftu a zaměřila se na síťové vybavení a portfolio patentů na mobilní přístroje.

Volkswagen ID.3 je symbolem nové éry značky:

10. září 2019

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...