Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Test nového Peugeotu 2008: následník trůnu dostal parádní vzhled

Současná 2008 byla překvapivým prodejním úspěchem, novinka na ni chce navázat. Dostala parádní vzhled i solidní jízdní vlastnosti.
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Redakční test nového vozu Peugeot 2008 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Jeden peugeot vládne všem, jeden jim všem káže... a ukáže, jak se to má dělat. Končící generace tohoto malého SUV je nejprodávanějším českým modelem francouzské značky: s loňskými 3 090 kusy nechává všechny konkurenty ve své třídě daleko za sebou (je ovšem poctivé říct, že Škoda Kamiq ještě do prodejů plně nenaskočila).

V poli poražených končí i takoví borci jako Renault Captur nebo Suzuki Vitara, a také malé hatchbacky jako sesterský model 208, Renault Clio, ale i superlevná Dacia Sandero.

2008 je prostě pro Peugeot klenot, který nesmí zklamat. Nová generace k tomu má všechny předpoklady. V prvé řadě úžasný design – auto vypadá nebojácně až agresivně, na soupeře cení zuby a drápy, tlama jako by chtěla požrat všechny okolo. Není to ale přehnané natolik, aby to odrazovalo.

Zpracování je špičkové, detaily kabiny propracované, zvlášť ve vyšších výbavách působí až honosně. Stejně jako takzvaný 3D kokpit, který je standardem od druhé výbavy Allure. Můžete samozřejmě zvolit i konzervativní zobrazení, ale byla by to škoda. Tipujeme, že se podobný styl brzy ujme i u jiných značek.

Pohodlně se posaďte...

 Ačkoli mám posaz v peugeotech s volantem v klíně rád, ve 2008 jsem se dlouho nemohl usadit. Tento koncept nějak nejde dohromady s malým autem a vysokým posazem ve stylu SUV – buď jsem seděl moc blízko s pokrčenýma nohama, nebo příliš daleko. Nakonec se podařilo, ale pocit úplného komfortu jsem neměl. Nejlepší je dát sedadlo co nejníže, v každém případě vyzkoušení posazu před koupí je absolutní nutností, myslete na to víc než u jiných aut.

Podvozek dvoutisícosmičky je jistý, tuhý. Možná až příliš, aspoň na testovaných 17“ kolech a horších cestách, kde si ve velkých výmolech nebo na polní cestě kola občas bouchnou, pokud díru trefíte ve větší rychlosti, pomalé retardéry zvládají slušně.

Na druhou stranu, auto se v zatáčkách nenaklání, jede čistě, byť často díky zásahu horlivějšího ESP. Shrnuto – pokud hledáte měkkého „papučáka“, pátrejte u konkurence, podvozek peugeotku bychom označili za podařený kompromis agility a pohodlí.

... a šlápněte na plyn

V testovaném autě jsme proháněli starý známý oturbený tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW (v nabídce je i 74kW verze). Nepřekvapuje nás, že jede velmi dobře, podřazovat je nutné jen v táhlých kopcích v plném obsazení. S chutí se nechává vytáčet, třeba dvojka pobere i osmdesátku.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Průměrnou spotřebu jsme dokázali na delších cestách držet kolem šesti litrů, dlouhodobá v paměti palubního počítače ukazuje 7,4 litru. Což není málo, od papírových údajů výrobce (4,5l) se liší dost výrazně.

Trochu jsme si stěžovali na hlučnost. Není to nic, proč auto zavrhnout, ale cesta na dálničním maximu (3 000 otáček) extra příjemná není, pořád slyšíte podprahové dunění motoru. Při vytáčení sytý ryčný zvuk až tak nevadí, na dálnici je to horší.

A teď to důležité – co za to? Základní model začíná na 385 tisících korun. Což je o 35 tisíc víc než za současnou generaci, troufneme si ale říci, že za ten rozdíl stojí. Nová 2008 totiž působí jako úplně jiné auto: narostla o 14 centimetrů a už v základu dostala bezpečnostní vymoženosti typu varování před srážkou s automatickým brzděním, sledování vyjetí z jízdního pruhu, ale i automatické plně ledkové světlomety, automatické stěrače a také třeba zadní parkovací senzory.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Konkurenční kamiq začíná na podobných 388 tisících, ale rychle se s vyšší výbavou a silnějším motorem vyšplhá na částky kolem půl milionu – stejně jako testovaná 2008 s výbavou GT Line (510 tisíc korun). Dostanete ovšem spoustu dalších prvků, hlavně bezpečnostních (pack Safety Plus), třeba udržování auta v jízdním pruhu či zobrazování dopravních značek.

Podobné peníze dáte i za další konkurenty. Ceny aut totiž rychle šplhají, takže pokud vám necelých 400 tisíc za malé SUV přijde příliš, budete se muset spokojit výhradně s Dacií Duster...

Co nás ještě zaujalo

  • Kabina je navýsost moderní, tady konkurenci ujíždí vlak. Nižší třída se v 2008 pozná v tom, že klimatizace nemůže být dvouzónová, víc ale zamrzí, že nemá dedikovanou klávesu na „pianu“ pod displejem; vždy tak musíte hledat na obrazovce. Škoda.
  • Chválíme velkou přihrádku na mobil (vč. bezdrátového nabíjení), do dveří dostanete velkou láhev.
  • Kaplička přístrojů se 3D zobrazením údajů je efektní, dopředu vystupuje třeba otáčkoměr, ručička tachometru či údaje o spotřebě.
  • Úzká světla s motivem tygřích drápů dávají dynamický charakter i zádi, plastová nadkolí zase podtrhují vizuální příslušnost k rodině SUV.
  • Kufr se 430 litry patří k rekordmanům ve třídě.
  • Na zadních sedadlech je místa tak akorát i pro dva dospělé pasažéry, usadit se mohou dostatečně pohodlně. Díky doširoka otvíraným dveřím a vyšší karoserii se nastupuje příjemně.
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...