Boris Fabris, rodilý Říman usazený v mekce autodesignérů Turíně, má za sebou obrovskou kariéru, prošel italskými studii i čínskými automobilkami. Teď působí na volné noze jako designér, konzultant a zároveň učí, kromě Evropy také v USA i Asii. Jeho přednášky znají i studenti designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni. Lekce dává po celém světě, znají ho v Alabamě, Ohiu, Číně, na Tchaj-wanu, ve Vietnamu, Indii, Británii, Německu, Francii, Švýcarsku, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Finsku, Bělorusku, Estonsku, Lotyšsku, Nizozemsku, Portugalsku nebo Španělsku.
„Soukromé online lekce automobilového a transport designu chci dávat nejen studentům, ale také nadšencům, kteří nejsou profesionály, ale mají zájem o design dopravních prostředků,“ říká zručný skicař, který iDNES.cz poskytl ukázku své práce. Od črty rukou mu to přes digitalizaci obrázku po výsledný návrh trvalo necelou hodinu.
„Studenti mi budou posílat své výtvory ke konzultacím. Pak nad nimi budeme diskutovat online,“ popisuje svou ideu.
Boris Fabris začínal u Giugiarova Italdesignu jako modelář, v září 2000 převzal šéfdesignérskou tužku u Fioravanti. Ve studiu založeném Leonardem Fioravantim, autorem ikonického Ferrari F40, působil do roku 2015. Od roku 2011 pracuje pro čínské automobilky (BAIC, Qoros, Haima).
Borisův jednokusový unikát Ferrari SP1 z roku 2010 dostal první cenu na prestižní přehlídce automobilové elegance v Monterey v roce 2010. Je také autorem exteriéru Fioravanti Hidra a interiéru Fioravanti Yak.
Fabris je mimo jiné autorem designu modelů čínské automobilky Haima Auto S 5 a M 5, podílel se na stylingu Qorosu 3 Sedan a vedl tým designérů studie dvanáctiválcové limuzíny BAIC C90L.