„Servisní síť Hyundai je zákazníkům stále k dispozici, pokud budou mít jakýkoliv problém s vozidlem v této nelehké době. Naše servisy jsou až na výjimky plně otevřené nebo mají upravenou dobu otevření dle potřeby,“ komentuje aktuální situaci Michal Fišer, ředitel zákaznického servisu společnosti Hyundai Motor Czech. „Mechanici dodržují všechna hygienická pravidla a nařízení o ochraně zdraví. Samozřejmostí je pak provedení dezinfekce vozidla před příjmem na servis, tak i následně po opuštění servisu,“ dodává.
Ford rozjíždí takzvaný Pick-up & Delivery servis, tedy službu, při níž zákazník telefonicky kontaktuje příslušný servis, ten k němu vyšle technika, jenž vůz převezme, odveze – a po skončení opravy opět zákazníkovi zaveze až domů. Stejnou službu nabízí také například Auto Palace Group, která je jedním z největších obchodníků s auty v ČR: „Nabízíme vyzvednutí vozu přímo z domova nebo firmy, provedeme nezbytný servis a vydezinfikovaný vůz opět přistavíme,“ uvádí na svých stránkách. Dá se předpokládat, že podobnou službu bude možné domluvit i v jiných než fordovských servisech, v některých případech pravděpodobně za poplatek.
Objednejte se předem
„Servisy, kde by hrozilo překročení maximálního možného počtu třiceti lidí v provozovně, snižují počty pracovníků na příjmu. Týká se to pouze největších servisů. Ostatní mohou pokračovat bez omezení. Vzhledem k nastalé situaci doporučujeme zákazníkům před jejich návštěvou autorizovaným partnerům zavolat a domluvit se na termínu a dalším postupu,“ říká mluvčí Škody v ČR Pavel Jína. Také ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška zákazníkům doporučuje sjednat návštěvu v servisu na určitou hodinu, respektive na předem domluvený termín.
„Vydali jsme souhrn doporučení, jak bezpečně zajišťovat servisní služby a současně omezit osobní kontakt. Navíc jsme se rozhodli urychlit zavedení nástroje Videocheck pro online potvrzení rozsahu zakázky se zákazníkem, včetně vytvoření seznamu prací a souhlasu zákazníka,“ říká Jan Matoušek, ředitel oddělení náhradních dílů a poprodejního servisu pro značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České republice.
„Aplikace pořídí kvalitní videozáznam z kompletní prohlídky vozu, které je vůz podroben. Mechanik na konci prohlídky vytvoří videozáznam, ve kterém rekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu, přičemž může postupovat podle rozsáhlého formuláře, který je součástí aplikace. Vyplněný formulář společně s videozáznamem zaslaný klientovi pak představuje zcela transparentní a důvěryhodný podklad pro rozhodnutí klienta o dokončení zakázky,“ popisuje Matoušek. Interaktivní formulář, který na tabletu při příjmu auta na servis vyplňuje přijímací technik, dnes využívá více značek. „Většina autorizovaných partnerů Škody Auto je od roku 2015 vybavena tablety se speciální aplikací pro příjem vozu do servisu. Díky chytrému zařízení mohou také pořídit fotografie nebo videozáznam,“ popisuje Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení značky.
Garanční prohlídky mohou mít odklad
Importéři některých značek už oznámili toleranci k překročení předepsaných servisních intervalů. „Naše servisy budou nyní akceptovat překročení servisního intervalu až o 3 000 km nebo 3 měsíce pro značky Peugeot, Citroën a DS a o 1 500 km a 1 měsíc pro značku OPEL, aniž by byla dotčena záruka,“ říká Jan Matoušek ze skupinou Emil Frey, která v Česku zastupuje značky koncernu PSA.
Škoda to vidí jinak: „Vzhledem k tomu, že servisy fungují víceméně v normálním režimu a naopak nejsou tolik vytížené, o úpravě podmínek garančních prohlídek v současné době neuvažujeme. Pokud zákazník plánuje servisní prohlídku, doporučujeme nejprve kontaktovat servisního partnera telefonicky či e-mailem,“ říká Pavel Jína. Stejnou situaci u značek Volkswagen, Seat a Audi potvrdil Jan Klíma, mediální zástupce Porsche ČR, importéra těchto vozů.
Původní negativní scénář, podle kterého by servisy nestíhaly odbavovat objednávky se podle Klímy nepotvrdil: „Autorizovaná servisní síť funguje téměř v plném rozsahu a nic nebrání zákazníkům, aby dodržovali předepsané servisní intervaly. V individuálních případech jsme si vědomi možných komplikací u zákazníků, kteří byli aktivně nákazou zasaženi a jsme připraveni v konkrétních případech zákazníkům vyjít vstříc a řešit jejich požadavky.“