Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

ČEZ spustil moderní nabíjecí aplikaci, nasadí i nové tarify pro elektroauta

  8:41
Řidiči elektromobilů registrovaní do nabíjecí sítě společnosti ČEZ nyní dostávají výzvu k registraci v novém systému Futur/E/Go, k instalaci aplikace pro chytré telefony a výběru jednoho z tarifů. Aplikací můžete nabíjení i spustit a vyhnout se tak kontaktu s dotykovým displejem.
Spuštění nabíjení novou aplikací ČEZu jsme vyzkoušeli s elektromobilem Renault Zoe

Spuštění nabíjení novou aplikací ČEZu jsme vyzkoušeli s elektromobilem Renault Zoe | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Nabíječky společnosti ČEZ dosud fungovaly v režimu paušální platby, držitel čipu měsíčně zaplatil 545 Kč a mohl nabíjet neomezeně podle potřeby. Tato možnost nyní končí a nahrazuje ji systém několika tarifů rozdělených podle předpokládané měsíční spotřeby.

Nejvyšší tarif se jmenuje Taxi a přijde na 1 750 Kč měsíčně. V něm je předplacených 500 kWh elektrické energie. Pro představu, s Renaultem Zoe s naší průměrnou kombinovanou spotřebou 15,5 kWh/100km na ni ujedete zhruba 3 200 kilometrů. Pokud by vám nestačily, každá další 1 kWh přijde na 3,5 Kč. 

Prostřední tarif je nazván Obchodní cestující a za 550 Kč máte předplaceno 122 kWh elektrické energie. Na tu s modelovým vozem ujedete 790 km, za každou další 1 kWh zaplatíte 4,50 Kč.

Základním tarifem je Víkendový řidič za 200 Kč měsíčně, kde řidiče čeká 36 předplacených kWh, které by mu s modelovým vozem vystačily na zhruba 230 kilometrů. Vyplatí se tak spíše jako doplněk při využívání jiných sítí, nebo pokud většinu nabíjení vyřešíte doma či v práci. Za každou další 1 kWh nad plán si pak ČEZ účtuje 5,5 Kč. 

Pokud by někdo chtěl mít aplikaci a čip od ČEZu spíše jako záchrannou rezervu pro klidný pohyb v oblastech, kam často nejezdí, může využít model „Pay as You Go“, tedy „Plať, jak budeš nabíjet“. Měsíčně se nic neplatí, 1kWh stojí 7,5 Kč. A pokud by se někdo dostal do nouze, nabít může i bez registrace, jen cena 9,5 Kč není úplně přívětivá. 

Tarify začnou pro všechny zákazníky platit v sobotu 16.5. 2020.

Zbytečné blokování stanic se prodraží

Spolu s novými tarify ČEZ spouští i časové limity pro nabíjení, po jejichž uplynutí bude uživatel platit 2 Kč za minutu připojeného vozidla. U rychlých 50kW DC nabíjecích stanic je limit 90 minut, u pomalých 22kW AC 8 hodin. Toto opatření má zajistit, že řidiči již nabitých vozů jimi nebudou blokovat nabíječky těm, kteří nabíjet potřebují. 

Aplikace Futur/E/Go: výběr stanice, stav jednotlivých konektorů, spuštění nabíjení

Hodinky však není třeba hlídat, o ukončení nabíjení bude uživatele informovat nová aplikace Futur/E/Go. V té jednak můžete vyhledat nejbližší nabíjecí stanice v okolí, destinaci, kam míříte, nebo kudy budete projíždět. Zároveň vždy vidíte, zda jsou jednotlivé přípojky dané stanice volné, či obsazené.

Aplikace Futur/E/Go: průběh nabíjení, souhrn dokončeného nabíjení, statistika vytíženosti stanice

Po příjezdu ke stanici zvládnete vše nastavit a nabíjení spustit samotnou aplikací, dotykového displeje nabíjecího stojanu se tak nemusíte ani dotknout, což zejména v dnešní době potěší. Fyzicky sahat tak musíte jen na nabíjecí konektor, což, na rozdíl od obsluhy displeje, snadno zvládne i v rukavici. V aplikaci vidíte uplynulý čas nabíjení a měli byste vidět i odebranou energii a výši její platby. Během čtvrteční zkoušky na nás svítily jen dvě nuly, nejspíše proto, že do placeného režimu se stanice teprve přepnou. Aplikací nabíjení i ukončíte. 

Lze nastavit i posílání notifikací nejen prostřednictvím aplikace, ale i SMS nebo e-mailem, což se hodí například v případě, že by došlo k nečekanému přerušení nabíjení.

Jak je to u konkurence?

U konkurence je to, přinejmenším prozatím, jednodušší. E.ON má jedny ceny pro registrované zákazníky: 3 Kč za 1 kWh u pomalého 22 kW AC dobíjení,
6 Kč za 1 kWh u rychlého 50kW DC nabíjení a 9 Kč za 1 kWh u ultrarychlého 150 kWh DC nabíjení. Měsíční poplatek není žádný. Neregistrovaný zákazník se musí připravit na 9 Kč za pomalé, 11 Kč za rychlé a 13 Kč za ultrarychlé nabíjení, cena je samozřejmě vždy za 1 odebranou kWh. Použít můžete aplikaci E.ON Drive, kde lze například sledovat objem dodané energie.

U PRE je ceník nejkratší, i když na výpočet konkrétní ceny nabíjení maličko komplikovanější. Jednotná cena za odebranou kWh je 3,03 Kč bez ohledu na typ nabíjecí stanice, platí se však i čas u ní strávený, 0,24 Kč za minutu. Pokud bychom tedy u PRE nabíjeli stejně jako dnes u ČEZu se Zoe, tedy odebrali
15 kWh za 20 minut, přišlo by to na 50,25 Kč, což vychází na 3,35 Kč na 1 kWh. Samozřejmě, na pomalé nabíječce bude časové hledisko výraznější. Za držení ČIPu platíte 36 Kč za čtvrtletí. Pokud k nabíječce přijede neregistrovaný uživatel, za hodinu nabíjení zaplatí 60 Kč při pomalém AC nabíjecí, a 200 Kč při rychlém DC nabíjení. Aplikace zatím k dispozici není.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Obří lis i vlastní motory. Elektrovůz Xiaomi žhaví gumy. Prozkoumali jsme ho

Xiaomi SU7

VIDEO Exkluzivně Čínský výrobce chytrých telefonů a prvků chytré domácnosti se na veletrhu Mobile World Congress...

Analýza: Výroba elektromobilů bude levnější než aut na benzin, zdraží opravy

Také Toyota plánuje využití technologie giga-casting.

VIDEO Výroba bateriových elektromobilů bude do roku 2027 v průměru levnější než výroba srovnatelných vozů...

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Blackoutem za udržitelnost. Utrechtu došla elektřina, pro auta bude na příděl

Poptávka po energii narůstá v Utrechtu výrazně rychleji, než provozovatelé sítě...

Informace o tom, že nizozemský Utrecht hodlá odpojit většinu z veřejně přístupných dobíjecích...

Hasiči řešili mimořádný počet zásahů, trápí je „neuhasitelné“ elektromobily

Oheň zachvátil brzy ráno nízký průmyslový objekt v Otrokovicích. (23. srpna...

VIDEO Přes šest tisíc případů za loňský rok museli řešit hasiči ve Zlínském kraji. Statisticky jde o...

  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...