Změnit se to snaží Honza Dostál, který chce pražským hipsterům – a nejen jim – odhalit kouzlo jízdy (a opravování) skútru, který vládl československým cestám dávno před vespami, hondami a kymky.
Jeho unikátní fichtlpůjčovna ale nabízí svezení i na dalších legendárních strojích československé motocyklové produkce. Ovládnout padesátikubíkový motor chce přece jen fištrón a zkušenosti získané pády, kilometry tlačení porouchané stroje a obývákových generálek motoru. Na druhou stranu, když fungoval, uměl fichtl pelášit tak, že by dnešním malým skútrům s uměle přidušenými motory ujel, nejsrdnatější jezdci rozjeli ty nejlepší kousky až na osmdesátku, s větrem v zádech.
Jawa 20 byl plnohodnotný dopravní prostředek sloužící k cestování za prací i na dovolenou. Mezi lidmi koluje bezpočet legend na téma: jak daleko a kolik toho pincek uvezl. Byl to často nikdy nesplněný sen mnoha kluků.
Příběh Honzy Dostála a jeho fichtlpůjčovny a reportáž z jízdy Prahou na motocyklové legendě čtěte zde Dozvíte se třeba, co je nakopávačka a revmaplech.