Na čínském trhu, který je největším odbytištěm automobilů na světě, bude Nissan čelit silné přítomnosti amerického výrobce elektromobilů Tesla. Elektrické automobily tvoří jádro čtyřletého plánu firmy pro návrat k zisku. Dnes představený vůz Ariya označil šéf automobilky Makoto Učida za „vlajkovou loď nového Nissanu“.
Nový crossover bude mít prvky autonomního řízení, hlasové ovládání některých funkcí a systémy pokročilé konektivity. Ariya je mimo jiné prvním modelem Nissanu, u kterého probíhá aktualizace palubního softwaru na dálku.
Ariya stojí na nové elektrické platformě francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan, novinka má být také poslem nového designového jazyka značky. Auto s délkou 4,6 a výškou 1,66 metru má rozvor 2 775 mm. Elektromobil vážící 1,8 až 2,3 tuny nesou až dvacetipalcové ráfky (základem jsou 19palcové).
Dva elektromotory roztáčejí kola obou náprav, k mání bude i verze jen s pohonem předních kol. Celkem bude k dostání pět variant kombinujících různé velikosti baterie (87 a 63 kWh) a počet poháněných náprav. Nissan zdůrazňuje, že všechny verze umí táhnout až jedenapůltunový přívěs. Dojezd je v závislosti na verzi 360 až 500 kilometrů.
Do roku 2023 společnost plánuje uvést na trh více než osm nových elektrických modelů a největší očekávání má právě od Číny. Čínská vláda nabízí štědré pobídky pro zájemce o vozy do určité ceny. V zemi se loni prodalo více než 20 milionů automobilů, zatímco ve Spojených státech kolem 17 milionů.
Nissan Motor se v uplynulém finančním roce kvůli nižšímu prodeji poprvé po 11 letech propadl do ztráty. Čistá ztráta za rok do konce letošního března činila 671,22 miliardy jenů (zhruba 146 miliard Kč) ve srovnání se ziskem 319,14 miliardy jenů o rok dříve.