Za růstem elektrických kategorií stojí snaha automobilek plnit u nabízených modelů přísnější emisní limity CO2. Celkový trh v Česku zaznamenal pokles o čtvrtinu na 131 410 vozů.
Nejprodávanější značkou elektromobilů je Škoda, která prodala 634 vozů Citigo iV, druhá je Tesla s 280 elektromobily a třetí Hyundai prodal 237 vozů na elektrický pohon.
Mezi hybridy vede Toyota, na kterou připadá třetina prodaných aut a v kategorii tzv. full hybridů, které nepotřebují dobíjet ze zásuvky, polovina. Toyota do srpna prodala 2 425 hybridních vozů, následuje Suzuki s prodejem 864 aut a třetí je Ford se 767 vozy. Pak jsou Mazda (630) a Škoda (510).
Další rozvoj elektromobility se očekává s příchodem nové elektrické Škody Enyaq a také s rostoucím počtem dobíjecích stanic. Těch je v současnosti přes 400.
27. listopadu 2019 |