Tucson dřel v testech zahalený a maskovaný. Zájemci se mohou těšit na pozoruhodný a jedinečný vzhled, ale díky přísným zkouškám také na potěšení z jízdy, úsporný motor a praktičnost do každodenního provozu.
Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě ladí automobilka nový model před uvedením na trh také v Česku a v Rakousku.
Nový Tucson je čtvrtou generací nejprodávanějšího SUV značky, ale jako první zástupce své modelové řady dostal nový kabát v souladu s novou designérskou identitou značky Hyundai, „smyslnou sportovností“. Nejvýraznějším prvkem jsou ovšem skryta přední světla, budou splývat s maskou chladiče.
Náročné testy po Evropě
Tucson testovali po celé Evropě. Na proslulé Severní smyčce Nürburgringu, nejnáročnějším závodním okruhu na světě, například absolvoval testy odolnosti a dynamické testování. Nejdrsnějšími zimními podmínkami prošel ve Švédsku, jízdu s přívěsem v Alpách, vysoké teploty a horké počasí absolvoval na jihu Španělska.
Kvalitu jednotlivých provozních režimů za extrémních podmínek musel Tucson prokázat na speciálním zkušebním polygonu v České republice. Podle Davida Pavlíčka, mluvčího českého zastoupení značky, to je slavný kopřivnický polygon Tatry (jak tam testují nákladní vozy uvidíte zde).
Při jízdě v náročném terénu inženýři ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu. Nováček prošel, vše šlo zavřít bez problémů.
Testeři také minimalizovali hluk, který Tucson vydává v některých situacích. Na speciálním povrchu pro testování hluku a vibrací totiž zaznamenali neobvyklé zvuky.
Tucson musel ve vysoké rychlosti zvládnout projet vodou pro kontrolu odolnosti a neprodyšnosti krytů spodní části vozu nebo podběhů kol. Vývojáři zkoumali, zda model snadno projede brodem o hloubce 20 až 30 centimetrů. V rámci testování musela prokázat svou odolnost ve strmých svazích se sklonem 30 až 45 procent nejen parkovací brzda, ale také asistent pro sjíždění ze svahu. Nadměrnému zatížení byla při opakovaných rozjezdech vozidla do kopce vystavena také spojka.
V rakouských Alpách se testovala jízda s přívěsem. Testeři z Hyundaie vybrali náročnou trasu po vysokohorských silnicích vedoucích k nejvyšší hoře Rakouska Grossglockneru. Testovali chování vozidla při jízdě s přívěsem ve stoupání, klesání i v zatáčkách.
Od uvedení modelu Tucson na trh v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z toho 1,4 milionu vozů jen v Evropě, kde je toto SUV bestsellerem korejské značky. Produkce bude probíhat ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích, v České republice. Bude to již třetí generace modelu Tucson, vyráběná v Evropě pro Evropu. Digitální světová premiéra zcela nového modelu Tucson se uskuteční 15. září.