„Práci svých předchůdců nezavrhnu. Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. Jsem si vědom, jaká očekávání a obavy jsou spojené s mou osobou,“ uvedl Schäfer.
Podle nového šéfa české značky, který nastoupil do funkce na začátku letošního srpna, neexistuje žádný spor o pozici značky jako takové. „Vede se kritická diskuze o rozložení nabídky a výroby vozů,“ shrnuje Škodovácký odborář. „Naše modely poskytují skvělý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou, pozitivně překvapují prostorem a snadným ovládáním,“ komentuje Schäfer s tím, že Škoda také musí zůstat dostupná pro většinové zákazníky.
Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžkoANALÝZA „Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil těsně před vyhlášením nového předsedy představenstva Škody. Pro Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen. Analýzu čtěte zde. |
„Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme,“ uvedl na setkání s odboráři Schäfer. Spekulace o tom, že by se Škoda měla přeorientovat na lowcostový segment reprezentovaný úspěšnou značkou Dacia, tak odmítl.
„Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede i k závisti. Doufám, že se mi podaří zprostředkovat vztahy pro klidnou práci,“ uvedl Thomas Schäfer. „V mnoha ohledech a technických řešeních můžeme být vzorem pro ostatní značky,“ dodal a zmínil, že jeho cílem je silněji zastupovat značku Škoda ve Wolfsburgu, kde sídlí vedení koncernu VW. Uvedl také, že kromě toho se musí firma dál zaměřovat na výdaje. Má dál pokračovat v pětimiliardovém projektu na zlepšení výkonnosti. „Pokud se situace s pandemií koronaviru nezhorší, můžeme dosáhnout stabilizace. Tento rok ještě není ztracen, přidáváme plyn,“ sdělil.
„Naznačil, že by bylo chybou plně nevyužít náš závod Kvasiny, který je nejmodernější, nejflexibilnější a nákladově nejlepší v naší alianci. Reagoval tak na pravidelnou kritiku Odborů KOVO na plánované odebrání výroby následníka modelu Superb, který má jít spolu s Passatem do Bratislavy,“ uvádí Škodovácký odborář. Podrobnosti o novém Superbu a Passatu zde.
20. srpna 2020 |