Battery Day sledovalo 180 tisíc diváků přes Youtube. Několik málo pozvaných hostů na místě usadili organizátoři do aut Tesly jako v drive-in kině. Publikum přivítalo tvář značky a jejího šéfa troubením klaksonů.
Tesla by podle Elona Muska díky nové bateriové technologii mohla nabídnout elektromobil za 25 000 dolarů (577 000 Kč). Nejlevnějším elektromobilem Tesly je nyní Model 3, jehož cena začíná na 35 000 USD. Jak Tesla Model 3 jezdí, čtěte zde.
Musk oznámil, že nový kompaktní model má stejně jako ostatní tesly dostat technologie pro podporu řízení. Elektromobil, který má dorazit do tří let, zatím nedostal jméno.
„Nemáme skutečně cenově dostupný vůz, a to je něco, co chceme v budoucnosti změnit,“ uvedl Musk při prezentaci plánů podniku v oblasti baterií. Prohlásil rovněž, že jeho dlouhodobým cílem je výroba 20 milionů vozidel ročně. To představuje téměř dvojnásobek loňského odbytu největší světové automobilky Volkswagen.
Další oznámenou novinkou je Model S Plaid. Nejstarší model v nabídce značky se představí v tomto nejrychlejším provedení do konce roku 2021. Velký sedan bude umět pokořit metu šedesát mil v hodině (96 km/h) za méně než dvě sekundy a tradiční americkou disciplínu, čtvrtmíli (402 metrů) s pevným startem, zvládne podle slibu Muska do devíti sekund. Tesla S Plaid bude mít tři elektromotory se souhrnným výkonem přes 1 100 koní a dojezdem přes 830 kilometrů.
Musk při prezentaci věnované především akcionářům automobilky oznámil, že přibližně za měsíc Tesla představí novou verzi svého autopilota. Soubor asistentů pro automatizovanou jízdu přepracovali a přepsali algoritmy řízení vozu, aby byl autopilot ještě výkonnější. Z prototypové fáze má vstoupit nejprve na severoamerický trh.
Šéf značky se při prezentaci také naparoval bezpečností tesel. Při části věnované analýze světového automobilového trhu a výsledkům značky ukázal výsledky různých crashtestů, které okomentoval: „Nejbezpečnější auto, které můžete řídit, je tesla“.
Víc než milion dodnes prodaných tesel dohromady najelo přes 42 miliard kilometrů, zaznělo mimo jiné na „Bateriovém dni Tesly“ (Battery Day).
Jedním z cílů, který souvisí s představením nového typu baterií, je zlevnění jejich produkce tak, aby mohla automobilka snížit ceny svých vozů. Tesla také pracuje na zlevnění výroby. Aktuálně se zaměřila na zrychlení a zjednodušení procesu lisování dílů karoserie. V příštích teslách by pak baterie měly být součástí konstrukce vozu, což zvýší tuhost a sníží hmotnost skeletu o deset procent a v důsledku o 14 procent zvýší dojezd. Zvětší se také prostor v kabině a ušetří se stovky komponent (až 370 v porovnání s dnešními modely).
Akcie Tesly nicméně po prezentaci prohloubily pokles, tržní hodnota podniku se tak během úterý propadla o zhruba 50 miliard dolarů (téměř 1,2 bilionu Kč), napsala agentura Reuters. „Nic, co Musk říkal o bateriích, není hotová věc,“ upozornil analytik Craig Irwin ze společnosti Roth Capital Partners. „Nebylo tam nic konkrétního,“ dodal. Podrobnosti k novinkám na poli baterií, které chystá Tesla, připravuje Technet.cz.