Česká automobilka montážní linku nedávno modernizovala, v rámci rozsáhlé přestavby vytvořila předpoklady pro to, aby tu vedle Octavie souběžně z linky denně sjíždělo až 350 elektromobilu Enyaq iV.
Škoda proto umí pružně reagovat na poptávku po jednotlivých modelových řadách. „Možnost vyrábět zde paralelně vozy na bázi modulární platformy (MQB) a modulární elektrifikované platformy (MEB) je v rámci celého koncernu jedinečná,“ komentuje vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.
Rozsáhlá příprava mimo jiné spočívala v úpravě konstrukce budovy a technologií pro dopravu dílů tak, aby vyhovovaly hmotnosti vozů s čistě bateriovým elektrickým pohonem a montovaných komponentů. Celková investice do nutných stavebních úprav dosáhla výše přes 800 milionů korun (32 milionů eur). Hlavní fabrika značky v Mladé Boleslavi je to druhá největší autotovárna v Evropě a pátá největší na světě.
„Ve výrobě automobilka intenzivně sází na pomoc moderních robotů. Ty převezmou práce, které jsou po zaměstnance fyzicky náročné, a tím přispívají ke zlepšení ergonomie na pracovištích,“ uvádí Kamila Biddle, mluvčí pro výrobu.
Dosud bylo v hlavním výrobním závodě společnosti v Mladé Boleslavi vyrobeno více než 7,1 milionu vozů modelu Octavia. Aktuální čtvrtá novodobá generace modelu měla svou premiéru v listopadu 2019 v Praze.
Výroba škodovek v ČeskuFotogalerie Podívejte se i do dalších českých továren značky zde. |