Velkoprostorová auta mohou být různě narostlá. Jedním z nejslavnějších empévéček byl třeba geniální Renault Twingo první generace. Dnes se automobilky těchto modelů spíš zbavují, zákazníci o ně prý nestojí. BMW tak radikální není, v nabídce má nyní dokonce dvě provedení svého MPV patřícího do řady 2.
Mini, které mnichovskému koncernu patří, představuje vizi, jak by mohl vypadat motorismus za pár let.
„Mini už mini nebude. Dostane víc prostoru,“ řekl před rokem v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz Thomas Sycha, šéfdesignér exteriérů značky. Urbanaut ukazuje, jak na to možná půjdou.
Nejdřív vnitřek
Mini Vision Urbanaut navrhoval tým šéfdesignéra značky Olivera Heilmera zevnitř směrem ven, jak se to u aut zaměřených na maximální využití vnitřního prostoru dělá. Nejprve tedy vytvořili interiér a ten pak obalili karoserií – na délku měří na Mini obřích 4,46 metru.
Je to opravdický obývák na kolech; elektrický pohon, který dnes BMW ve velkém prosazuje, zabírá jen málo místa. Kola jsou v rozích karoserie a převisy jsou minimální, což je pro auta slavné britské značky charakteristické.
Pasažéři nastupují velkými posuvnými dveřmi na pravém boku vozidla. Na straně řidiče žádné další dveře nejsou. Základem prosvětleného interiéru je flexibilní čtyřmístné uspořádání. Dvě přední sedadla jsou otočná, zatímco opěradla sedadel vzadu lze manuálně sklopit (levé zadní) a otočit (pravé zadní). Když vůz stojí, palubní deska sjede níž a prostor pro řidiče se změní v pohovku. Čelní sklo lze při stání otevřít. Dominantním materiálem interiéru je pletený textil, na volantu a částech podlahy je korek.
Zvenku má Mini budoucnosti jednoduchý minimalistický tvar. Matný odstín exteriéru přechází ze zelené metalízy s modrým efektem do jemných tónů šedé. Okna jsou vyvedena v odstínu karoserie a jejich zbarvení směrem odspodu nahoru postupně mizí. Další vizuální specialitou jsou podsvícená tyrkysově modrá kola.
Pro Urbanauta si tvůrci vysnili schopnost autonomní jízdy, kdy si posádka hoví a řízení obstará elektronika a umělá inteligence.