Petr Michník za továrnu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku řekl, že aut vyrobených v Česku se výměna netýká.
Většinu svolávaných vozů tvoří nejprodávanější elektromobil Kona EV. Ten už automobilka svolala ke kontrole v říjnu kvůli aktualizaci softwaru po sérii požárů. V lednu však jedno z těchto aut začalo hořet a jihokorejské úřady začaly vyšetřovat, zda první svolání bylo dostačující.
Kromě 76 000 vozů Kona se kontrola týká i některých modelů Ioniq a Elec City. Podle ministerstva dopravy bylo u vozů Kona hlášeno 15 požárů. Z toho 11 v Jižní Koreji, dva v Kanadě a po jednou ve Finsku a Rakousku.
Hyundai v prohlášení sdělil, že celkové náklady na svolání odhaduje na jeden bilion wonů (19 miliard Kč). Z toho první svolání ho stálo asi 38,9 miliardy wonů.
Výrobce baterií LG Energy Solution uvedl, že Hyundai nesprávně použil návrh na logiku rychlého nabíjení v systému správy baterií a bateriové články by neměly být považovány za přímou příčinu vzniku požáru.
V Nošovicích se model Kona Electric začal vyrábět loni v březnu jako první sériově vyráběný elektromobil nové generace v Česku (čtěte zde), od listopadu se tam vyrábí jeho inovovaná verze. Vozy mají jiného výrobce baterií. „Našich aut se výměna opravdu netýká,“ řekl Michník. Test elektrického Hyundaie Kona čtěte zde.