Vysoká škola marketingu: jak Voltswagen všechny nachytal na elektromobilitu

aktualizováno  18:05
Německý automobilový koncern Volkswagen přejmenuje svou americkou součást na Voltswagen of America, oznámila oficiálně firma, o den později je všechno jinak, prý to byl aprílový žert. Nový název měl upozornit na snahu německé automobilové skupiny prosadit se v USA s elektromobily. Přejmenování se tedy nakonec nechystá.
Nová jednodušší verze znaku Volkswagenu na budově wolfsburské centrály…

Nová jednodušší verze znaku Volkswagenu na budově wolfsburské centrály… | foto: Volkswagen

Aprílový žertík, který automobilka s předstihem vypustila, vyvolal bouřlivé reakce. 

„Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu SUV ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem,“ uvedl mluvčí firmy a dodal, že se Volkswagen k věci ještě podrobně vyjádří.

Americké zastoupení německého koncern Volkswagen nejprve „narafičilo“ zprávu, v níž oznamovalo, že svou americkou součást přejmenuje na Voltswagen of America. Zprávu s datem 29. dubna Volkswagen odstranil ve chvíli, kdy si jí začala všímat média. Její autenticitu ovšem nejdřív potvrzovaly zdroje z automobilky a následně i samotná firma.

Zpráva uváděla, že název divize má podnik ve Spojených státech změnit v květnu, tvrdila, že má jít o „veřejnou deklaraci budoucích investic do elektrické mobility“. Že to není aprílový žert, tvrdil i mluvčí australského zastoupení automobilky. Pro web CarAdvice uvedl, že přejmenování je čistě americkou záležitostí. 

Americké zastoupení firmy dodalo, že označení Voltswagen bude používat u všech modelů poháněných elektřinou, zatímco auta s tradičním pohonem budou mít emblém VW.

Nakonec automobilka po několika dnech přiznala, že zpráva byla marketingovým tahem, který měl přitáhnout pozornost k plánům koncernu ohledně elektromobilů. Hlavním úkolem akce bylo také přitáhnout pozornost k elektrickému modelu ID.4, který nyní automobilka uvádí na světové trhy. Tento bateriový crossover se podle plánů VW má stát celosvětově nejprodávanějším elektromobilem značky (jak jezdí čtěte zde).

Volkswagen znamená v překladu lidový vůz. Nový název pak měl odkázat na jednotku elektrického napětí volt. „Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,“ uvedl šéf americké divize Scott Keogh. Firma podle něj věří, že její budoucností je „lidový elektrický vůz“.

Celá aféra měla také efekt na růst cen akcií automobilky. Magazín Quattroruote si všiml, že jejich cena uzavírala obchodování 30. března o 10,3 procenta výše, upozornil ovšem, že takto výrazný nárůst vyvolaný nepravdivou informací by mohl být vyšetřován dozorčím orgánem burzy.

V uplynulých měsících změnilo mnoho automobilek svá loga, skupiny FCA (Fiat-Chrysler) a PSA (Peugeot, Citroën, Opel...) vytvořily superkoncern jménem Stellantis, ovšem nikdo se neodhodlal k tomu, aby přejmenoval svá auta. Nová loga jednotlivých značek si prohlédněte zde.

Volkswagen budoucnost automobilového sektoru vidí v elektromobilitě, se kterou má velké plány. Jen do roku 2025 chce do vývoje elektromotorů investovat zhruba 35 miliard eur (asi 915 miliard Kč) a dalších 27 miliard eur (skoro 706 miliard Kč) vložit do digitalizace. Díky elektřině, digitalizaci a ekologickému provozu chce Volkswagen do roku 2050 dosáhnout takzvané klimatické neutrality.

Akcie Volkswagenu od začátku roku zpevnily o více než 70 procent. Podpořila je právě řada oznámení ohledně strategie v oblasti elektromobilů. V polovině března firma mimo jiné sdělila, že letos hodlá více než zdvojnásobit odbyt elektromobilů a že do roku 2030 plánuje mít v Evropě šest továren na výrobu baterií.

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že nainstaloval asi do 11 milionů naftových aut po celém světě software, který umožňoval manipulovat s testy. Na pokuty, náhrady a právní náklady už firma v souvislosti s dieselovou aférou vynaložila více než 32 miliard eur.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Analýza: Výroba elektromobilů bude levnější než aut na benzin, zdraží opravy

Také Toyota plánuje využití technologie giga-casting.

VIDEO Výroba bateriových elektromobilů bude do roku 2027 v průměru levnější než výroba srovnatelných vozů...

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Apple zastavil práci na svém elektromobilu, projekt trval dekádu

Vizualizace elektromobilu iCar podle patentových přihlášek firmy Apple

Americká společnost Apple zastavila práci na svém elektrickém autě. Některé zaměstnance z projektu,...

Airbus evropských automobilek jako poslední šance čelit čínské invazi

Renault Twingo je postavený na novém elektrickém základě, ale jeho karoserie...

VIDEO Víte, jak vznikl Airbus? Dnes jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních...

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...