Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Premium

Šéf Škody: Kvůli Fabii Combi mi krvácí srdce, ale nebyla jiná možnost

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | foto: Škoda Auto

Exkluzivně

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tak perný si první rok v Mladé Boleslavi určitě nepředstavoval. Od loňského léta nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer převzal vedení značky v covidovém roce. Letos se k epidemii přidala kalamita s dodávkami dílů. V exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz vysvětluje, proč chybějí čipy a jak s jejich nedostatkem Škoda bojuje. Vysvětluje také nebezpečí chystané nové ekonormy.

Thomas Schäfer převzal klíče od Škodovky v srpnu loňského roku, měsíc po nástupu představoval důležitý symbol nové éry automobilky, elektrický model Enyaq. Nyní uvádí automobilka na trh novou fabii, kolem důležitého modelu je teď rušněji, než by si automobilka přála. Prosazení kombiverze modelu bylo jedním z prvních vítězství Schäfera po nástupu do funkce, následně se však ukázalo, že je tento projekt ekonomicky neúnosný, takže novou Fabii Combi musela Škoda odpískat (čtěte zde). Thomas Schäfer v rozhovoru vysvětluje proč.

V těchto dnech slavíte rok od převzetí vedení Škody Auto. Jak moc se změnila situace? Přijal byste tu nabídku znovu, kdybyste věděl, co vás čeká?
Určitě, bez váhání! Jsem opravdu šťastný, že jsem tady. Nevolil bych jinak. Škoda Auto je neskutečná firma se skvělými lidmi. Způsob, jakým pracujeme, jak spolu vycházíme. Není tu politikaření, jen absolutní zaměření na výsledek. Objevil jsem kouzlo českého humoru, nic vám není „svaté“. Samozřejmě, globální situace není jednoduchá a práce je náročná. Myslím však, že ji děláme dobře. Máme novou strategii, kterou jsme letos představili. Je v ní velká změna ve směřování; směrem k elektromobilitě. A také odpovědnost za různé projekty, které jsme v rámci skupiny dostali v Rusku, Indii… To bylo dříve nepředstavitelné. Myslím, že teď máme velké pole působnosti.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...