V roce 2019 zažila Tesla na Nürburingu pořádný trapas, když se jí při oficiálním pokusu nepodařilo zajet rekordní časy z neoficiálních jízd.
Nyní vše proběhlo bez problémů a auto se Švédem Andreasem Simonsenem absolvovalo 20,8 km dlouhou trať se 73 zatáčkami časem 7:30,909. Dosavadní rekord Porsche Taycan mezi čtyřdveřovými elektromobily tak byl produkčním exemplářem překonán o plných 12 sekund.
Třímotorová Tesla S Plaid disponuje famózním výkonem 1020 koní, „stovku“ zvládne za 2,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 322 km/h. Ano, řeč je o pětimístném rodinném sedanu s velkým kufrem. Jen ten nový volant vypadá poněkud divně.
Nürburgring se již stal neodmyslitelnou součástí marketingu automobilek. Vyjet si tam nějaký sexy čas a uvelebit se na čele své kategorie, patří již k bontonu poslední doby. A že těch kategorií je. Tesla se prý chystá také k překonání rekordů i v kategorii sedmimístných vozů a na Ring se chce vydat i s aerodynamicky optimalizovanou Teslou S Plaid s karbonovými
brzdami a závodními pneumatikami.
Při sledování průběhu jízdy Tesly S Plaid v přiloženém videu se tají dech. Oproti klasickým autům tam ale něco důležitého chybí – ono koření v podobě zvuku vytočeného spalovacího motoru. Připomíná to spíše potichu puštěnou počítačovou hru, při níž máte někde poblíž běžící pračku…