Nový Ford Ranger nedá bez nafty ani ránu
Zatímco na severoamerickém trhu je již více než 40 let prodejním šampionem mezi pick-upy Ford F-150, v celosvětovém měřítku má mnohem důležitější postavení model Ranger. Na rozdíl od amerického „kinga“ se totiž prodává ve 180 zemích světa. Ve své čtvrté generaci se nechal „efkem“ inspirovat, je větší, má hranatější příď a jeho vylepšený podvozek těží z rozvoru prodlouženého o 5 cm.
Víko ložné plochy poslouží také jako pracovní stůl s integrovaným měřidlem a upínáky pro uchycení a řezání stavebních materiálů. Velkou generační proměnou prošel interiér, digitální přístrojový štít doplňuje vertikálně orientovaná obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 10,1 nebo 12 palců.
Na výběr bude jeden ze tří vznětových motorů, čtyřválců 2.0 turbo a 2.0 biturbo a konečně také třílitrového V6. Oba slabší motory jsou buď v kombinaci s manuálním řazením, nebo automatem. Šestiválec výhradně se samočinnou převodovkou s deseti stupni. Nový Ranger se bude nabízet se dvěma verzemi pohonu všech kol, a to buď elektronicky přiřaditelným, nebo stálým. Ranger se bude od prvního pololetí 2022 vyrábět v Thajsku a Jihoafrické republice. První vozy se v Evropě objeví až počátkem roku 2023. Nový Ranger bude v rámci spolupráce Volkswagenu a Fordu sdílet konstrukci a techniku s pick-upem VW Amarok.