Svými tvary i zaměřením navazuje nový Tiger Sport 660 na veleúspěšné stroje, které byly až do nedávných dob k dispozici s motory o objemu 1050 ccm. Nad jejich odchodem ze scény dosud truchlí nejeden motocyklový nadšenec.
Kombinace vzpřímeného posazu, sportovních kapot, kvalitního podvozku, hodně slušné přepravní kapacity a tříválce s nikdy nekončící porcí krouticího momentu byla hodně návykovou záležitostí. Ambiciózní mladíček tak má laťku posazenu hodně vysoko.
Ze štíhlých kapotáží vyzařuje sebejistý postoj. Od předních LED světlometů navazují čisté linie na ostře řezanou nádrž, pokračují přes velké dvousedlo až k minimalistické zádi zakončené integrovaným koncovým světlem. Samozřejmě také vybaveným technologií LED, stejně jako blikače.
Dynamické linie stroje nenaruší ani instalace příplatkových bočních kufrů. Komu by jejich kapacita nestačila, může sáhnout například po skutečně velkorysém horním kufru s objemem 52 litrů, který hravě pojme dvojici integrálních přileb. Barevné provedení kufrů lze samozřejmě sladit s barevnými schématy motorek.
Srdcem britské novinky je tříválcový motor 660 kubických centimetrů, známý například ze začátečnického modelu Trident. V případě Tigeru Sport slibuje výkon 81 koní při 10 250 otáčkách a špičku krouticího momentu 64 Nm v 6 250 ot. / min. Tyto parametry naznačují plynulý průběh napříč rozsahem otáček, tolik typický i pro ostatní tříválcové motory. Zároveň nováčka katapultují na špici ve své třídě.
Jemnou práci s plynem slibuje zajistit elektronický systém Ride-by-Wire vybavený dvěma jízdními režimy Road a Rain. Pod motorem je umístěn krátký nerezový tlumič výfuku. A pokud bude shodný s tím, který je instalován na model Trident, můžeme se těšit na skutečně překvapivou zvukovou kulisu.
Výkon na šestistupňovou převodovku přenáší spojka s antihoppingem a plně nastavitelnou páčkou s péřovým chodem. Motocyklovým elévům bude umožněno výkon svých strojů omezit tak, aby vyhovoval řidičskému oprávnění A2. Veškeré restrikce půjde po dosažení vyšších úrovní řidičského průkazu jednoduše odstranit.
Triumph nijak nezastírá, že jeho novinka je určena zejména mladým jezdcům a tomu bylo třeba přizpůsobit také technologické vybavení stroje.
Jízdní údaje jsou tak zobrazovány na multifunkčním TFT displeji, který po instalaci příplatkového Bluetooth rozhraní přenáší notifikace a hudbu z mobilního telefonu. Po instalaci aplikace My Triumph do mobilního zařízení uživatele, pak také podrobnou navigaci nebo třeba ovládání akčních kamer GoPro.
Mladí a neklidní jezdci mohou také například zcela odstavit kontrolu trakce a své okolí okouzlit skvělými akceleračními smyky.
Široká paleta příplatkové výbavy také umožní každý stroj odlišit a vystoupit z davu. V rámci různých vylepšení bude možno instalovat například rychlořazení nahoru i dolů, vyhřívané rukojeti, USB nabíječku nebo třeba dynamické blikače a systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Kromě rozličných zlepšení designových vychytávek přináší Triumph Tiger Sport 660 také v méně opulentní, nicméně nikoliv bezvýznamné oblasti. Díky prodlouženým servisním intervalům a nízké ceně náhradních dílů slibuje výrobce také významné snížení provozních nákladů. Servisní interval je 16 tisíc kilometrů, popřípadě 12 měsíců. Rovněž záruční lhůtu lze volitelně prodloužit až o dva roky.
Z výrobcem uváděných dat lze vyčíst, že Triumph Tiger Sport 660 by měl v průběhu tříletého cyklu strávit v servisu něco málo přes osm hodin. Tím by jeho provozní náklady měly být téměř o 30 % nižší, než bývá běžné.
První kusy by se měly objevit u tuzemských dealerů v únoru 2022, ceny startují na 225 tisících korunách.