Do Česka se ročně doveze okolo 170 tisíc ojetých aut. Vyplývá to z letošního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily, do kterého bylo zařazeno 30 tisíc ojetých aut ve stáří šest až 11 let.
Nejvyšší podíl poškozených aut se objevuje u vozů na naftu a benzin, kde dosahuje 30 procent. U dovážených hybridů a elektromobilů je po havárii zhruba 19 procent vozů. Z havarovaných elektromobilů jich bylo po totální škodě 30 procent.
Nejdražší škodní události se podle předsedy asociace Jiřího Grunda vyskytují u vozů na alternativní pohony. U LPG dosahuje průměrná výše škody 170 tisíc korun. Následují elektromobily s průměrnou výší škody 135 tisíc korun. Auta na benzín mají za sebou škody v průměrné výši 123 tisíc, diesely pak 118 tisíc. Nejnižší průměrnou výši škody, kolem 95 tisíc korun, vykazují vozy s hybridním pohonem.
„Na českém trhu je aktuálně nedostatek jak nových vozů, tak i kvalitních ojetin. Znalost servisní historie či informace o výši škodní události je proto velmi zásadní pro výběr kvalitní ojetiny,“ uvedl Grund.
Dovoz ojetých osobních aut do Česka letos za deset měsíců stoupl meziročně o 21 procent na 153 742 vozů. Zhruba o 2 tisíce vozů import překonal stejné období roku 2019 a zároveň byl vyšší než za celý loňský rok. Průměrné stáří dovážených aut se pohybuje kolem 10,4 roku, což je o čtvrt roku méně než loni.